Avatar billede cortx Nybegynder
06. september 2006 - 08:57 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp med at finde myte !

Hej alle sammen!

Jeg skal lave et projekt på HTX første år, hvor vi enten bekræfter eller afkræfter en myte. vi har kigget efter en sådan myte i mange timer efterhånden, men vi kan ikke finde nogen.

Det skal være noget der er muligt at undersøge, og kan undersøges for mindre end 500 kr.

På forhånd tak,
Rasmus henriksen
Avatar billede darth-domino Nybegynder
06. september 2006 - 09:00 #1
Er det ligemeget hvad emnet er omkring?
Avatar billede darth-domino Nybegynder
06. september 2006 - 09:16 #2
Tænk på alle de ting du hører i hverdagen.

Der er tonsvis af emner!

Drikker jyder mere end Sjællænder?
Kører Linux hurtigere end Windows?
Er Danmark førende indenfor IT i EU?
Løber vand altid med eller mod uret i Danmark, og modsatte vej i Australien?
Er Rustfristål virkelig Rustfri?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
06. september 2006 - 10:00 #3
Jeg hørte en gang at man kunne drikke meget mere alkohol end normalt hvis man først drak 1/4 liter piskefløde. Det skulle være noget med at fedten i fløden inkapsler en del af lkoholen og dermed forhindre den i at blive optaget i blodet.

Der er ihvertfald en som, hvis det er rigtigt, også kan dokumenteres og noget helt andet er at du garanteret for det sjovt mens du udfører projektet ;-)

God fornøjelse!!!
Avatar billede mobius6 Juniormester
06. september 2006 - 10:50 #4
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
06. september 2006 - 10:57 #5
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
06. september 2006 - 11:10 #6
Lav evt. klassikeren med horoskoper. Bed alle dine klassekammerater om at angive deres stjernebillede på en liste, sammen med deres navn. Fortæl at du vil se, hvor godt det passer på netop dem, med personligt udformede horoskoper fra en kendt astrolog. Find derefter et 'personligt horoskop' eller skriv selv et og lav det individuelt, så 'jomfruen' bliver skiftet ud med 'stenbukken' osv. og sæt deres navne ind, så det ser meget personligt ud. Gør meget ud af at det er de HELT rigtige, der bliver udleveret til hver enkelt person. Bagerst i horoskopet skal der så være en række udsagn, hvor personen skal afgøre, hvor godt deres personlige horoskop passer med deres egen opfattelse. Saml det hele ind bagefter, analyser spørgeskemaerne og kom frem til den konklusion at langt de fleste syntes at horoskopet passede præcist på dem. Derefter kan du så afsløre at de alle var ens. Det er ihvertfald en ret billig myte at gennemhulle.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
06. september 2006 - 11:32 #7
larsholmgaard_dk:
Ja, men det er sgu svært, fordi folk hopper typisk MED på ideen, så siger "Ja det passer nok meget godt"...
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
05. oktober 2006 - 08:37 #8
...ingen respons?
Avatar billede cortx Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:45 #9
Jeres ideer har været meget gode, men det er ikke noget man kan lave noget videnskabeligt ud af - altså, lave tal/matematiske undersøgelser på. Derfor brugte jeg dem ikke. Jeg undskylder min sene respons, men jeg har haft meget travlt med rapporter på det sidste, så jeg har glemt alt om exp.
Ellers mange tak venner :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. oktober 2006 - 16:48 #10
99 ud af 100 af de poster der er på ovenstående link (http://community.discovery.com/eve/forums/a/frm/f/9701967776) ER videnskab (ligesom samtlige andre gode indl¿g er/kan blive det) det handler udelukkende hvordan det gribes an. ?

hvad valgte du at skrve om?