Avatar billede stef Praktikant
11. september 2006 - 13:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mærkelig visning af dokument ved udskrift

hej,
jeg har det problem at mit teksten i mit word dokument, når jeg printer det ud, bliver hævet meget højt op på siden og skriften er meget lille. jeg kan omgå det når jeg åbner dokumentet ved dels at trykke på markering under fanen vis og dernæst ved at trykke på knappen standard i venstre hjørne inde under sideopsætning. det holder imidlertid bare ikke at skulle gøre dette hvergang da det er et dokument på ca. 100 sider, som jeg også skan kunne sende til andre som skal kunne printe det ud, uden at lave justeringer for at få det til at se normalt ud..

alle gode forslag modtages meget gerne...

mvh
Avatar billede stef Praktikant
11. september 2006 - 13:20 #1
ps: glemte at sige, at det ser normalt ud i udskriftsvisning...
Avatar billede hcma Novice
11. september 2006 - 13:43 #2
har du kigget på dine standard udskriftsindstillinger ?
hvis de ser normalt ud, kan du prøve følgende:
omdøb din normal.dot til old.dot og opret en ny normal.dot
Avatar billede stef Praktikant
12. september 2006 - 16:30 #3
hej
jeg ved ikke hvad de normale indstillinger er, der er flueben ved : tilpas til A4 og udskriv i baggrunden... er det normalt... jeg ved iøvrigt ikke hvad der menes med normal.dot og old.dot  taler vi om dokument navn eller ???

mvh
Avatar billede hcma Novice
12. september 2006 - 17:27 #4
indstillinger er normale :o)
normal.dot er den skabelon som åbnes hver gang du benytter word. Der kan somme tider gå koks i den og så må man lave en ny.
Avatar billede hcma Novice
12. september 2006 - 17:28 #5
prøv følgende:
Åbn word -> lav de indstillinger du nu vil have -> gem så som ny.dot  (altså som skabelon)  gå så ind i dine skabeloner, omdøb normal.dot til old.dot og omdøb også ny.dot til normal.dot.  Hvis der går koks i det kan du bare ændre tilbage igen.