Avatar billede mini97ad Nybegynder
13. september 2006 - 09:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kryptering af ekstern hd

Hej

Jeg har en ekstern harddisk, som jeg gerne vil bruge til backup. Ved I hvordan det er muligt, at kryptere indholdet på en god og brugervenlig måde.
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2006 - 10:33 #1
hvis du bruger xp pro,  så formater hdd med ntfs, og vælg egenskaber på hdd, avanceret og vælg krypter.
Avatar billede mini97ad Nybegynder
13. september 2006 - 10:38 #2
ok hvad sker, der så hvis jeg popper hd over i en anden pc, der bruger windows 2k?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2006 - 10:49 #3
så har du ikke adgang til dine data,  det vil kun virke i en enkelt maskine.
Avatar billede mini97ad Nybegynder
13. september 2006 - 10:51 #4
ok - jeg leder efter en løsning, der kan bruges til flere maskiner.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
13. september 2006 - 19:59 #5
securstar drivecrypt 4.2 kan bruges under flere forskellige os, tilbyder op til 1344 bit kryptering og 256 bit hash :) http://securstar.com/
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
13. september 2006 - 20:00 #6
Avatar billede mini97ad Nybegynder
14. september 2006 - 09:00 #7
tak det ser spændende ud. jeg ser lige nærmere på det i aften.
Avatar billede mini97ad Nybegynder
14. september 2006 - 23:07 #8
det fungerer fint :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
17. september 2006 - 02:38 #9
det er jo godt at høre... :)
Avatar billede tax Nybegynder
17. september 2006 - 12:00 #10
Jeg vil anbefale dig at se på truecrypt.

http://www.truecrypt.org/

Det er opensource, og så fungerer det godt på windows. +det fungerer på en stribe andre platforme. Det kan bruges på flere måder til at kryptere enkelte filer, hele diske etc. Læs mere på deres site.

Jeg har brugt det til at lave en krypteret fil på min usb-flash stick, så den kun kan åbnes når man har kodeordet, eller meeget lang tid at gætte i. Det fungerer ved at man installerer et lille program på maskinen, som kan mounte den krypterede fil som en ny disk. Disken er herefter tilgængelig som en normal disk.

Der er snak om at man kan lægge klienten ned på flashdisken og bruge et autorun script til at mounte disken. På den måde vil sticken kunne indsættes i enhver fremmed windows pc, hvorefter der den automatisk mountes hvis det rigtige password er indtastet. Jeg har ikke fået det til at spille endnu, men vil gerne høre fra folk hvis de har.
Avatar billede mini97ad Nybegynder
22. september 2006 - 10:41 #11
ok tak fint med flere bud :)
Avatar billede mini97ad Nybegynder
22. september 2006 - 10:42 #12
ok tak fint med flere bud :)