Avatar billede resist Nybegynder
13. september 2006 - 22:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HTPC og "grafik"

Jeg ønsker hjælp til en HTPC og et problem med live tv - måske forkert kategori, men jeg prøver alligevel her.

Jeg bruger MS XP MCE.

Specifikationer på hardwaren er (hvis det ikke er nok, så spørg):

Bundkort: Asus P5LD2 SE (drivere fra medfølgende cd installeret)
Grafik: Asus EN7600GS Silent (driver fra Asus installeret)
Tv-tuner: Hauppauge PVR-500 MCE (”base driver” installeret)

Jeg har sluttet HTPC´en til et Loewe lcd-tv – tv´et bliver genkendt.

Med et antennesignal fra TDC direkte tilsluttet tv´et er billedet godt.

Når jeg derimod slutter antennekablet direkte til tv-tuneren bliver billedet i live tv lettere grynet og tekst står uskarpt.
Når HTPC´en bliver brugt som "almindelig" pc (surfe på nettet osv.), er billedet ok.

Hvad skal/kan jeg gøre noget for at forbedre live tv og optagelser via HTPC´en?

På forhånd tak.
Avatar billede kenp Novice
14. september 2006 - 23:41 #1
Nu er jeg ikke haj til det... (har ikke en selv)

Men har du ikke mulighed for at "fin juster" tv signalet i det program som viser billedet?
Avatar billede resist Nybegynder
15. september 2006 - 21:22 #2
Kenp >>>> diverse finindstillinger er prøvet uden held.

Jeg har nu udført en afinstallering og oprydning efter grafikdriveren. Herefter har jeg installeret en anden driver, og det har hjulpet lidt. Billedet er dog stadig ikke optimalt.

Andre bud?
Avatar billede resist Nybegynder
06. oktober 2006 - 21:55 #3
Jeg har endnu ikke fundet en acceptabel løsning. Andre bud?
Avatar billede kenp Novice
06. oktober 2006 - 23:26 #4
ikke fra mig.. jeg har desværre ikke sådan et dyr endnu :(
Avatar billede kenp Novice
08. oktober 2006 - 20:05 #5
Avatar billede resist Nybegynder
12. oktober 2006 - 19:31 #6
Kenp >>>> Beklager jeg først svarer nu.
Jeg kender godt det tweak-tool – desværre hjælper det heller ikke.
Jeg må lede videre efter den rigtige løsning. Du får point for at forsøge – tak for hjælpen ;-)
Avatar billede kenp Novice
14. oktober 2006 - 15:43 #7
resist -> nu har jeg også fået mig et "dyr" dog med pvr-1300 kort, og der oplever jeg lidt af det samme.. hvor har du fundet andre drivere da jeg lige vil prøve lidt af det samme..

Dog står nogle af mine kanaler knaldgodt.. hvor andre er dårligere.. (måske min udsplitning fra 1 kabel til 3 for at få alle ting med...)