Avatar billede lasselakken Nybegynder
17. september 2006 - 21:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

USB Netkort

Min kæreste har en bærbar computer (3 år gammel Medion med WinXP) uden trådløst netkort men vil gerne bruge det trådløse netværk på uni (Århus). Så hun skal vist have fat i sådan et trådløst usb-netkort. Men spørgsmålet er bare lige hvad der er godt??

Ville sådan en her være fin:
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94369&type=wireless_netvaerk

Er der noget specielt at være opmærksom på?
Avatar billede jtt Nybegynder
17. september 2006 - 21:24 #1
Usb sticken understøtter da ihvertfald både 811 b og g standarden, hvilket er de gængse typer trådløst netværk i dag. Jeg ved ikke om den "stritter" for meget - en anden mulighed var et PCMCIA netkort f.eks fra D-Link
Avatar billede tramm Nybegynder
20. september 2006 - 14:00 #2
Jeg bruger den her til en fælles computer på arbejdet, som er kanon.
Det er Cisco's "billige" mærke, som er lavet i samarbejde med linksys:

http://www.computerstore.dk/shop/varekort.asp?vn=NETLI0101&kat=modem-net&subkat=modem-net16&nav1=Modem-Net&nav2=modem-net16

Den koster en tand mere, men holder også til du taber den i blenderen ;)
Avatar billede tramm Nybegynder
20. september 2006 - 14:02 #3
Du skal være opmærksom på om den understøtter eventuelle krypteringer, WPA eller WPA2 f.eks.
På uni bruger de nok ikke så stærke, men det er træls hvis man en dag skal bruge det og det så ikke er der!

Ellers er det stabiliteten der er essenciel.

mvh Tramm