Avatar billede mnm2004 Nybegynder
17. september 2006 - 21:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Send mail via CMD

Jeg så en ven forleden dag, sende en mail via cmd. Det så rimelig simpelt ud. Er der nogen her der kender koderne til dette?
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
17. september 2006 - 21:34 #1
jeg har fundet en side: http://www.yuki-onna.co.uk/email/smtp.html
men mangler lidt hjælp til det?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2006 - 22:58 #2
du taster bare ind som beskrevet

(der er dog kun Subject RFC 822 header, så jeg tror at den vil gå i de fleste spam filtre)
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
18. september 2006 - 07:12 #3
jamen kan ikk finde ud af hvad jeg skal starte med. fx. jeg har en gmail, hvordan starter jeg så? jeg skal jo forbindes til serveren.
jeg ved at jeg går ind i cmd, skriver "telnet" men mere kan jeg ikke finde ud af.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2006 - 13:04 #4
jeg tvivler på at gmail har en SMTP server

du skal bruge den SMTP server du har fået af din ISP
Avatar billede swiatecki Novice
18. september 2006 - 13:41 #5
de fleste af smtp serverne har blokeret for telnet på port 25
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2006 - 14:00 #6
ja men da ikke hans egen ISP
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
18. september 2006 - 15:00 #7
Så jeg skal bruge den mail jeg får udbudt a min internetudbyder. I mit tilfælde er det fridolin.sydfynsnet.dk
Avatar billede polle007 Nybegynder
18. september 2006 - 17:29 #8
hvis du vil sende direkte til modtagerens smtp server (kræver at din udbyder ikke blokerer for port 25), kan du finde adressen med nslookup

nslookup -q=mx gmail.com.

det giver 5 forskellige smtp servere du kan vælge imellem
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
18. september 2006 - 17:55 #9
ja okay, hvilke af de angivne skal så bruges.
de viste kan ses her: http://www.mvdesign.dk/cmd.jpg
og hvordan skal jeg bruge dem. for synes ikke vejledningen passer til hvad cmd giver mig a hjælp med "telnet - help"
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
18. september 2006 - 18:41 #10
Nå, men jeg fandt ud af det efter nogen forsøg.
POLLE007, hvis du vil lægge et svar, er der point på vej.
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
25. januar 2007 - 21:28 #11
har ventet i 4 måneder. ser det som at du er ligeglad med points.