Avatar billede theseus Nybegynder
18. september 2006 - 17:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til sikring af trådløst netværk

Hej
Har for snart meget lang tid siden købt et access point. Boede på det tidspunkt ret langt ude på landet, så så ingen grund til at sikre mig imod ubudne gæster. :)
Nu er jeg til gengæld flyttet i lejlighed i KBH, og nu vil jeg gerne have sikret mit net. Desværre er jeg ikke klar over hvordan det helt præcis fungere..
Besluttede mig til at tjekke nettet og fandt frem til at jeg skulle bruge installertions CD'en til mit "Belkin Wireless Access Point Model. F5D6130"... Denne CD har jeg desværre ikke længere.. Så tænkte om der findes noget freeware der kan gøre det samme.. eller der findes andre måder at sikre sit net.
Har tjekket Belkins hjemmeside, men fandt desværre ikke et program til formålet.

På Forhånd, mange tak for hjælpen
-Kasper Andersen
Avatar billede michaeltryl Seniormester
18. september 2006 - 17:42 #1
tast dette ind i dit adresse felt
http://192.168.2.1 og tryk enter (hvis denne ip ikke virker skal du kigge i din instruktion til routeren for at fidne den rigtige. jeg har selv en belkin router og vil tro det er den samme)
i menuen til venstre vælger du det nederste punkt "System Settings"
login uden kode

under system settings kan du nu indtaste et nyt kodeord (det du vil logge ind med hvis du vil ændre router koden)

under "Security" kan du sætte en kode på din router

husk at trykke på knappen "apply changes"
Avatar billede theseus Nybegynder
18. september 2006 - 17:57 #2
Problemet er at jeg ikke har en Belkin Wireless Router. Jeg har en Linksys Router men har smidt et Acces Point på.

Har været inde og tjekke med min Linksys router, men der er ingen settings til trådløse netværk. :(
Avatar billede michaeltryl Seniormester
18. september 2006 - 18:04 #3
der skulle gerne følge en ip adresse med til din router, sådan du kan gøre det samme som jeg skrev om belkin routeren
Avatar billede theseus Nybegynder
18. september 2006 - 19:41 #4
Fandt en anden vej.
Lavede et MAC-Adresse filter. Så nu er det KUN mine PC'ere der kan logge på :)

Men smid et svar og du får nogle point Michael.. :)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
18. september 2006 - 19:49 #5
godt du fandt ud af det