Avatar billede jr7 Praktikant
19. september 2006 - 01:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

HijackThis - tjek venligst min logfil!

Hej
Har nu renset min Windows2000 maskine - bl.a. spiste svchost.exe i perioder op til 91% af min CPU - måske har jeg ikke fået alt med, for et af rense-programmerne mener stadig at der stadig er en "trist fyr" tilbage - kan I se i denne log-fil om maskinen er ren?
mvh jr7

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:08:22, on 19-09-2006
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\PSFREE.EXE
C:\WINNT\system32\ntvdm.exe
C:\PROGRA~1\BRIDGE~1\bm2000.QZ_
C:\PROGRA~1\BRIDGE~1\bm2000.W_X
C:\Programmer\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ofir.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows MeTaLRoCk service] metalrock.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Firewall Settings Loader] conf32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loaded] wupdated.exe
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PopUpStopperFreeEdition] "C:\PROGRA~1\PANICW~1\POP-UP~1\PSFREE.EXE"
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - VERITAS Software Corp. - C:\WINNT\System32\dmadmin.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
20. september 2006 - 13:45 #1
-- Hent denne fil, og pak den ud til en mappe på skrivebordet:
http://downloads.andymanchesta.com/RemovalTools/SDFix.zip

-- Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

-- Gå så ind i mappen SDFix, som du hentede tidligere. Dobbeltklik på filen RunThis.bat, for at starte værktøjet. Tryk "y" for at bekræfte, at du kører værktøjet på egen risiko. Så vil værktøjet gå i gang med at fjerne trojanservicen, og lave et par reparationer af registreringsdatabasen. På et tidspunkt vil det bede dig om at trykke en taste for at genstarte computeren. Det skal du gøre, hvorefter computeren vil genstarte efter 15 sekunder.

Genstarten vil tage lidt længere end sædvanligt, idet værktøjet skal have tid til at udføre sit arbejde. Når skrivebordet dukker op, vil værktøjet skrive "Finished". Tryk herefter en taste for at indlæse dine skrivebordsikoner igen.

Åben så SDFix-mappen, find filen Report.txt, og kopier indholdet af denne fil herind.

-- Kør Hijackthis, vælg "Do a system scan only", sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows MeTaLRoCk service] metalrock.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Firewall Settings Loader] conf32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loaded] wupdated.exe

Genstart computeren, og lav en ny log med Hijackthis, som du lægger herind.
Avatar billede jr7 Praktikant
20. september 2006 - 16:00 #2
Takker Ejvindb
- der er et lille uheld - maskinen står i København og jeg sidder i Juelsminde - men jeg finder en edb-kyndig, der kan være min forlængede arm, så vender jeg tilbage om et par dage.

På forhånd tak ind til videre.
jr7
Avatar billede ejvindh Ekspert
20. september 2006 - 19:44 #3
OK, men jeg får sandsynligvis nok ikke tid til at se på resultatet før engang på søndag/mandag så -- bare så du ved det :-)
Avatar billede jr7 Praktikant
24. september 2006 - 20:25 #4
Hej Ejvindh
Ejeren har besluttet at skrotte den gamle computer, så vi gør ikke mere ved "ulykken" - tildeler dig mine point for god velvilje, hvem ved, måske jeg får brug for dig en anden gang.
mvh
jr7
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. september 2006 - 20:56 #5
Alt i orden. For at lukke, skal du markere mit navn, og så klikke på Accepter. Du kan også lige få et par råd med på vejen til sikring imod gentagelser:

For at forhindre gentagelser, vil jeg anbefale dig at lægge nogle små programmer ind, som forhindrer spyware i at komme ind i første omgang. Du finder links og gode råd her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Jeg vil også foreslå, at du læser disse artikler om hvordan du kan undgå at blive inficeret i fremtiden:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25&PN=1