Avatar billede nak-m Nybegynder
24. september 2006 - 15:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Foreslag til ny mus

Hej

Jeg er ved at være overordentlig træt af min trådløse mus, der konstant løber tør for strøm. Jeg søger derfor en ny mus.
Den skal helst være optisk med ledning og være nogenlunde ergonomisk formet til en rimelig stor herrehånd. Den skal formentlig næsten ikke bruges i forbindelse med spil, så det vigtigste er, at den er stabil og behagelig at arbejde med. Prisen skal selvfølgelig helst være så lav som muligt inden for disse kriterier.

Jeg ser gerne flere foreslag, så jeg har noget at vælge imellem, og I må også gerne linke til en anmeldelse eller udveksle jeres egen erfaring med den givne mus.

Tak på forhånd.
Avatar billede mtj111 Novice
24. september 2006 - 16:05 #1
Hej

Jeg har selv en Logitech MX1000 Laser, som jeg er rigtig glad for. Den har et genopladeligt batteri, som kan holde i 1-3 uger, samt en batteri-indikator. Derudover har den 5 knapper, som du selv kan indstille, og et 4-vejs scrollhjul.
Du kan få den til ca. 450 kr.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=96982
Avatar billede mtj111 Novice
24. september 2006 - 16:08 #2
Ved godt den er trådløs, men batteri-systemet er rigtigt nemt.
Der kommer et lille popupvindue på computeren, hvor der står at batteriniveauet er lavt. Når du har tid til at oplade den, sætter du den blot i opladeren, som er beregnet til at stå fremme på skrivebordet.
Avatar billede levich Nybegynder
24. september 2006 - 16:52 #3
Avatar billede nak-m Nybegynder
24. september 2006 - 17:17 #4
levich: Er det ikke lidt et overkill med sådan en mus, når jeg ikke vil bruge den til spil? Over 400 kr. - det må kunne gøres billigere?
Avatar billede loxx-- Nybegynder
24. september 2006 - 17:19 #5
Jeg har også en G5, magen til den levich linker til. Jeg spiller næsten aldrig, men er rigtig glad for musen.

Den kører utroligt godt og præcist (ingen "rysten" med markøren" - som min tidligere optiske mus gjorde lidt).
Avatar billede levich Nybegynder
24. september 2006 - 17:26 #6
Det bedste for dig er nok at gå ned i en butik, f.eks. elgiganten, hvor du kan prøve forskellige modeller. Mærke hvordan de ligger i hånden.
Avatar billede larsvik Nybegynder
24. september 2006 - 18:53 #7
Hvis du går op i ergonomi burde du holde dig til Logitechs sortiment... det er også en god brugerflade du møder nå du skal installere driveren til den. Derudover som der tidligere er nævnt, har den mange konfigurationsmuligheder, idet der er mange knapper som kan indstilles til netop det du har brug for..
Jeg har selv haft en 10-12 forskellige mus.. derudaf har de 7-8 stykker været logitech..
Men deres seneste kreation.. mx 1000 mx 510 mx 518 g5 eller deres helt nye mx revolution
er nok noget som du kan bruge.. Men ellers så gør som der blev forslået... tag ned i en forretning med et godt udvalg og prøv dig frem.. Det er en individuel ting om man synes om det ene snit eller det andet..
Held og lykke ;-)
Avatar billede nak-m Nybegynder
24. september 2006 - 19:25 #8
Okay, jeg besøger El-Giganten i morgen og vender herpå tilbage med mine indtryk af G5.
Avatar billede mtj111 Novice
24. september 2006 - 19:52 #9
Prøv også en MX1000 da den er mere ergonomisk (hvis du lægger meget vægt på det), og så har den en meget praktisk 4-vejs rullehjul (Jeg kan i hvertfald ikke leve uden, efter jeg har haft denne MX1000).
Avatar billede Six Nybegynder
24. september 2006 - 21:48 #10
Denne mus har jeg personligt haft meget glæde af: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233712

Jeg bruger pt. G5'eren som levich linker til, men det er kun fordi man ikke kunne finde ms intellimouse explorer 3.0 nogle steder.

Dog skal det siges at jeg også er meget glad for min G5 :D - men den næste mus jeg skal have, bliver helt sikkert ms 3.0, hvis ikke der kommer andre interessante alternativer inden da :D
Avatar billede nak-m Nybegynder
29. september 2006 - 18:55 #11
Jeg er rimelig sikker på, det bliver en G5. Er det muligt at finde en til mindre priser end dem, man kan se på edbpriser? Evt. hvis man kigger udenlands?
Avatar billede levich Nybegynder
29. september 2006 - 21:58 #12
Jeg tror ikke, at det kan betale sig.
Avatar billede nak-m Nybegynder
01. oktober 2006 - 21:15 #13
Okay, jeg prøver at lede lidt rundt efter nogle priser. Alle skal ha' tak for hjælpen.