Avatar billede mm12010 Nybegynder
25. september 2006 - 17:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløs router til CyberCity forbindelse

Jeg har en ADSL-forbindelse fra CyberCity med tilhørende router, så har jeg en switch så jeg kan tilslutte enheder via alm. netkabler og så har jeg desuden et access point således at der også er trådløst netværk.

Disse tre vil jeg gerne kunne erstatte med én samlet router/modem/switch/access-point.

- er det muligt?
- hvad kan i så fald anbefales?
Avatar billede ierikk Nybegynder
25. september 2006 - 18:47 #1
du kan få udstyr hos Cybercity, men det er rasende dyrt
Avatar billede dmskay Nybegynder
25. september 2006 - 19:17 #2
kan du ikke få din router byttet  til en trådløs hos cybercity
Avatar billede ierikk Nybegynder
25. september 2006 - 19:58 #3
jeg har samme ADSl opkobling fra CC
og har prøvet at få en trådløs
men det kan være, de er blevet flinkere, så prøv at kontakte dem
Avatar billede haverslev Novice
25. september 2006 - 20:07 #4
Avatar billede mm12010 Nybegynder
26. september 2006 - 07:34 #5
Det er nemlig rasende dyrt, da man, sådan som jeg ser det, ikke kan købe udstyret men skal leje det.
Det er jeg selvfølgelig ikke interesseret i - jeg vil gerne købe noget selv...
Avatar billede haverslev Novice
26. september 2006 - 08:03 #6
Når du kører Cybercity, så er du nød til at beholde deres modem og deefter kan du montere et trådløs router med 4 port switch
f.eks denne som kører MIMO, det betyder bedre rækkevidde og hastighed:
http://www.akito.dk/shop/default.asp?ReferrerStr=http%3A%2F%2Fwww%2Egoogle%2Edk%2Fsearch%3Fhl%3Dda%26q%3Dsitecom%2Bmimo%26meta%3D&ProductNumber=804030&SetLng=26

Din opstilling ser så således ud:

CC Adsl modem -> Trådløs router m. switch -> Trådløs opkobling til PC eller/og opkobling m. kabel til en ellere 4 PC`ere.
Du kan også montere en xx port switch i en af de 4 porte og deved få flere kablede pc`ere opkoblet på routeren
Avatar billede mm12010 Nybegynder
26. september 2006 - 12:41 #7
Efter at have surfer lidt rundt mellem forskellige telefon-supportere, har jeg nu fået svar fra CyberCity. Man kan sagtens købe sit eget udstyr, man skal bare sikre sig, at det er en såkaldt ATM-router, da det er de eneste, der er kompatible med CC's service. Support-medarbejderen gjorde i øvrigt opmærksom på, at der som udgangspunkt ikke ydes support på udstyr, der ikke er udlånt/udlejet af CC, men anbefalede alligevel at købe samme model som de selv bruger, ZyXEL Prestige 660HW http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=223100 således at supporterne vidste hvad det drejede sig hvis man alligevel skulle have hjælp.
Avatar billede ierikk Nybegynder
26. september 2006 - 13:48 #8
? hvorfor giver du dig selv point
Avatar billede mm12010 Nybegynder
26. september 2006 - 14:05 #9
Fordi jeg selv kom frem til svaret... Hvis du mener at det er forkert fordeling, hører jeg meget gerne hvorfor, så vi evt. kan få omfordelt point til rette modtager.