Avatar billede goofy75 Nybegynder
25. september 2006 - 20:31 Der er 3 kommentarer

DLink router og NAT, rigtigt sat op men virker ikke!

jeg har nu nogle dage sidet og rodet med en DLink router (DGL-4300) og kan simpelthen ikke får NAT til at virke - selv om jeg sætter computeren i DMZ kan den ikke nåes udefra :(

Jeg har oplevet det før med DLink, her hjalp det at reset boxen og efter nogle forsøg, så virkede det pludselig... ...men ikke denne her gang, det vil simpelthen ikke virke :(

Routeren kommer fint på nettet og trådløs virker også - den blokker bare *ALT* og er lige glad med DMZ og virtuelle hosts...

eks:  (virtual host) FTP 192.168.0.10 TCP 21/21 Allow All
Avatar billede goofy75 Nybegynder
25. september 2006 - 20:57 #1
jeg kan da lige tilføje at bruger jeg min anden router (ZyXEL G-2000) så virker NAT fint, det er kun denne her "spasser" router som fatter minus :(
Avatar billede kenp Novice
25. september 2006 - 21:44 #2
Er det fordi at du selv tester via din WAN ip? eller har du en anden til at teste? for Dlink understøtter nemlig ikke nat loopback som zyxel gør.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
26. september 2006 - 00:06 #3
brugte en "remote desktop" så jeg så ude fra og ind... ...men har vist fundet problemet!

Når jeg skifter router, så skifter mit IP nr. hos min ISP'er og så har jeg ikke længere "privat" ip nr men er blot i en lukket pulje og kan derfor ingen ting...

Har nu skrevet og bedt dem om at knytte min nye MAC adresse på mit gl. ext. IP nr. så skulle det virke!

...tja :|