Avatar billede stein40 Nybegynder
26. september 2006 - 21:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC slukker/fryser ved belastning. F.eks ved virus scan

Jeg har en PC med bundkort af mærket Asrock , CPU: 1.8 MHz, DDR ram: 512 Mb, Strømforsyning: B400ATX.

Problemet er at PC'en slukker når den bliver udsat for belastning f.eks ved krævende spil eller virus scan. Når den slukker er der kun en ting at gøre, slukke for strømafbryderen i væggen og tænde igen. Den har være nede og blive "checket" med svaret var: VIRUS, så den blev formateret, og vi startede forfra. Men efter et par måneder er vi tilbage igen, bare værre. Nu kan vi slet ikke komme i kontakt med den.
På et tidspunkt hjælp det at sætte en blæser op til, som ekstra køling, men heller ikke det virker mere.

Jeg er slet ikke nogen ekspert, men jeg ved det ikke er en virus. Det kan det ikke være. For jeg har en helt ren harddisk med styresystem og uden net forbindelse, hvis jeg køre virus check på den, så dør den også.

Men spørgsmåler er så hvordan kommer jeg i kontakt med den og hvis jeg skal skrifte nogle dele ud, hvilke skal jeg så tage?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. september 2006 - 21:21 #1
er blæserne rene..?
Ellers kan det være strømforsyningen der er ved at dø.
(Jeg havde samme problem, med en af mine, og det eneste der hjalp, var at skifte bundkort.)
Avatar billede haverslev Novice
26. september 2006 - 21:21 #2
Du må ikke have 2 spørgsmål kørende med samme emne, så luk lige det ene.

Tror det er dine ram der er problemet, har du mulighed for at låne nogle at prøve med?
Ellers prøv dem med:  http://www.memtest86.com/
Avatar billede stein40 Nybegynder
26. september 2006 - 21:39 #3
Gode forslag, jeg vil checke ram'ene og evt. nyt bundkort. Blæseren er fin og ren.

Jeg ved godt at jeg har 2 spørgsmål liggende, men jeg ved ikke hvordan jeg får den ene væk. ;O)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
26. september 2006 - 22:03 #4
Du svarer selv, og accepterer/lukker.
Speedfan kan give dig temperaturene på mange komponenter i computeren.
http://www.almico.com/speedfan.php
Avatar billede stein40 Nybegynder
26. september 2006 - 22:19 #5
Tak skæbne, det er svært at bruge eksperten.dk. Svare, accepterer og lukke. Jeg takker mange gange for Jeres svar. Jeg skal se om jeg kan gøre det rigtigt... denne gang ;O)
Avatar billede stein40 Nybegynder
26. september 2006 - 22:27 #6
Det kunne jeg så ikke ;O(
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
26. september 2006 - 22:33 #7
Det gør ikke noget - du overfører bare kr. 60,- til kontonr: 7852-125412156975. På forhånd tak!

Spøg til side. Speedfan er en god løsning til at finde ud af om din computer bliver for varm. Det kan sagtens være der er noget der er defekt, men skift ikke ram m.m. før du har konstateret om hele computeren bare bliver for varm igen. derfor Speedfan.
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2006 - 07:35 #8
akyhne > hvorfor skulle spørger lukke dette spørgsmål ??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. september 2006 - 11:33 #9
"Jeg ved godt at jeg har 2 spørgsmål liggende, men jeg ved ikke hvordan jeg får den ene væk. ;O)"

Det var bare ikke her, men i det andet spm. han skulle lukke!
Avatar billede greta Nybegynder
30. september 2006 - 09:09 #10
Du skriver at du ikke kan komme ind i computeren, lukker ned med det samme, så kan du heller ikke komme til at bruge Speedfan, (ikke godt) prøv med andre ram og alt den køling du kan skaffe