Avatar billede newts Nybegynder
01. oktober 2006 - 10:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Find en reference ved dataopslag.

Når jeg har lavet en database kan jeg gemme uden problemer, men
når jeg skal rette kræver det at jeg ved
referencen (f.eks. A30)til dataene.
F.eks et adressearkiv, hvor jeg ønsker løbende at kunne rette data på personen.
Evt et eksempel på et adressearkiv, så jeg selv kan se hvordan jeg skal lave det.
Avatar billede excelent Ekspert
01. oktober 2006 - 12:17 #1
Der skal vist lidt mere forklaring til, og det er EXCEL vi snakker Right?
Avatar billede newts Nybegynder
01. oktober 2006 - 14:33 #2
En gang til.
Jeg ønsker at lave f.eks. et adressearkiv. Jeg kan slå op i databasen med komandoer der starter med "D" f.eks dhent. osv.
Det jeg mangler er at kunne rette i databasen, altså finde ud af hvor dataen ligger og læse, og derefter evt rette og gemme de nye data.
Men det jeg mangler er at finde i hvilken række dataen ligger, så jeg kan overskrive med de nye data.
Hvordan kan man se hvilke række dataen man har henter med dhent ligger?
Avatar billede newts Nybegynder
06. oktober 2006 - 09:19 #3
Jeg fandt selv en løsning efter flere uger....
Ved at lægge en ekstra kollonne ind i arket med "  =RÆKKE()  ",
kan jeg altid se hvilken række dataene står i, når jeg slår dem op,
selv om jeg har sorteret databasen så alt bliver rykket om.
Derefter burde resten være lige ud af landevejen, håber jeg.
Hvis nogen har et adressekartotek i EXCELL som jeg kan se i, ville det dog være
en hjælp til at få gode ideer af, før jeg begynder på mit eget.
Så vil jeg belønne den første der sender et eksempel, jeg kan få gode ideer fra.
Avatar billede newts Nybegynder
05. november 2006 - 09:23 #4
Jeg fandt selv en "nød" løsning efter flere uger....