Avatar billede ngandrup Nybegynder
06. oktober 2006 - 14:52 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Er min harddisk i styker?

Min harddisk - en maxtor er begyndt at give fejl beskeder. Nogle mapper kan jeg ikke slette: "Mappen er ikke tom". Andre kan jeg ikke åbne: "Filen er beskadiget og kan ikke læses".

Er min harddisk så småt på vej til at gå helt i stykker, eller kan problemet være et andet?

VH Nikolaj
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 14:58 #1
Gå ind på Maxtors hjemmeside,og download "Powermax" den kan undersøge din HD.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
06. oktober 2006 - 14:58 #2
jeg ville tage backup snarest, og derefter køre et check af disken
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 15:00 #4
niels hansen - Du er sgu da også uheldig, 18 sek. *G*
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2006 - 15:10 #5
Start -> Kør - skriv cmd -> klik enter - skriv chkdsk /r /f -> klik enter -> bekræft -> genstart
Avatar billede niels_hansen Praktikant
06. oktober 2006 - 15:46 #6
asweg både og, for der er den forskel at er disken ved at dø, kan disk værktjer nemt være det der får den til at stå helt af, og har man ikke taget backup først, ja så er det ihvertfald for sent bagefter  ;)
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 16:02 #7
niels hansen - Synes nu ikke, det lyder som en rallen, men en backup er
jo altid fornuftigt. Det kan jo også være, helgec skal komme efter den,
med en Killdisk, og så er der i alt fald brug for en backup:)
Avatar billede ngandrup Nybegynder
06. oktober 2006 - 16:11 #8
Programmet vil gerne bootes fra en diskette - tilsyneladende kan jeg ikke få lov selv at vælge hvilken type medie - nogen forslag?
Og jeg har taget back-up. Vil det sige at jeg kan køre helgecs foreslag fra dos, som et alternativ til powermax?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2006 - 16:24 #9
Du kan ikke køre det fra DOS - du skal boote op på din XP-skive - vælg "reparer fra genoprettelseskonsol" - vælg drev - log ind - skriv chkdsk /r /p -> klik enter

Og så forstår jeg ikke hvorfor KILLDISK nu blandes ind i sagen??
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 16:58 #10
helgec - Jeg spør dig lige ud. Er det dig som har givet mig dårlig karma
i det her spørgsmål, fordi jeg lavede sjov med Killdisk?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
06. oktober 2006 - 17:33 #11
helgec den karma der er underskrevet mig, er IKKE fra mig
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 17:41 #12
Den er heller IKKE fra mig - ingen har en dårlig karma fra mig.
Når jeg spør helgec lige ud, så er det fordi, jeg har svært ved ar tro det,
og jeg vil bare gerne have rene linjer.
Men det kan jo være fra en, som slet ikke deltager i tråden, men finder en
mentalt usund fornøjelse ved at skabe ufred.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2006 - 17:43 #13
Du er hjertelig velkommen til at lave sjov og nej, jeg har aldrig tildelt en karma hverken god eller dårlig - og til "niels_hansen" jeg har heller aldrig regnet med det.
Eksperten er åbenbart et fristed for små hjernetomme psykopater som både co-admin og ledelsen generelt syntes er et forfriskende pust siden de ikke sætter en stopper for det
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 17:45 #14
Det er da også fandens irriterende, at admin ikke kan sørge for, at der
automatisk kommer navn på karma, ligesom på kommentarer.
Jeg er sikker på, at det ville lægge en dæmper på unavngiven kritik.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
06. oktober 2006 - 17:57 #15
Helgec, jeg er 100% enig i den sidste del af 06/10-2006 17:43:31
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 18:02 #16
Også jeg er helt enig.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 21:53 #17
ngandrup - Du er sådan set også velkommen her på linket*G*
Fandt du ud af noget?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. oktober 2006 - 15:39 #18
Husk at lukke.
Avatar billede ngandrup Nybegynder
30. oktober 2006 - 20:27 #19
Jæs, beklager ventetiden.
Jeg er lidt i tvivl her. Jeg kan ikke få lov at bruge powermax, som jeg skrev. Men så skriver helgec at jeg skal boote fra min xp-cd. Så du mener altså ikke at jeg skal bruge Maxtor-programmet? Problemet er, at jeg ikke har min xp-skive. Er der virkelig ikke noget program der kan køres, der tjekker disken, uden at jeg skal til at boote osv?
Jeg har f.ø. taget backup, men jeg er meget enig med jer! Og for en god ordens skyld bør jeg sige, at jeg heller ikke har noget med den karma at gøre! :)

VH Nikolaj
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2006 - 06:57 #20
Når jeg skriver at du skal boote fra din XP-skive var det ud fra den opfattelse at du ikke kunne starte din computer - hvis du kan starte din computer, gør således. Klik på start -> Kør - Skriv, cmd i feltet -> Ok -> I konsollen skriver du, chkdsk /r /f -> klik enter -> bekræft -> klik enter -> genstart. Når computeren genstarter lader du den bare køre hele processen igennem (1-2 timer)
Avatar billede ngandrup Nybegynder
01. november 2006 - 13:57 #21
Nu skal jeg lige påpege, at det er en ekstern disk vi snakker om. Den kører via usb til min laptop. Er processen da den samme? Bare for at være sikker på, at det ikke kun gælder system-disken.
VH Nikolaj
Avatar billede off-line Nybegynder
01. november 2006 - 14:09 #22
Så er det nok nemmere, at hente de data ud, du vil beholde, og derefter
nedlægge partionen eller partionerne og formatere hele disken. Så kan du
begynde på en frisk, og så skal du kunne bruge Powermax.
Avatar billede ngandrup Nybegynder
01. november 2006 - 14:30 #23
Men powermax ville som sagt oprette en bootdisk og tilsyneldanede skulle det være en diskette (hvilket min laptop naturligvis ikke kan tage). Det var det jeg mente i mit 2. indlæg.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. november 2006 - 14:44 #24
Hvis powermax ikke kan downloades som en ISO fil, kan du selv lave en, og brænde
en boot CD.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:40 #25
brug for mere hjælp ?
Avatar billede ngandrup Nybegynder
08. december 2006 - 11:54 #26
Nej, jeg tror den er der. Jeg har simpelthen bare ikke haft mulighed for at afprøve det. Kan Helgec og Gotfred ikke sende et par svar?
VH Nikolaj
Avatar billede off-line Nybegynder
08. december 2006 - 12:15 #27
OK! Ps. helgec har desværre meddelt. at han er holdt op på E.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. april 2007 - 21:26 #28
Nå ja, der skulle have stået, at helgec har deaktiveret sin konto.
Men at give dårlig karma for det, viser bare hvor snotdun giveren er.
Og så den sadvanlige fejhed, ikke at sætte navn på. Det er til at brække sig over!!!
Avatar billede off-line Nybegynder
24. april 2007 - 21:49 #29
rettelse: snotdum - sædvanlige.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. april 2007 - 22:02 #30
Ud fra de 2 link der er lagt, kan det kun være helgec, som åbenbart ikke
holder mere pause, end at han har tid til at uddele dårlig karma.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. april 2007 - 09:45 #31
ngandrup - Jeg vælger, at give dig alle point tilbage. Se venligst her:)
http://www.eksperten.dk/spm/775095
Avatar billede off-line Nybegynder
25. april 2007 - 23:02 #32
ngandrup > Har du set mit link?
Avatar billede ngandrup Nybegynder
26. april 2007 - 10:26 #33
Jæs, så ligger der et svar. Jeg er ikke helt sikker på hvad der foregår, men det styrer I..
Avatar billede off-line Nybegynder
29. april 2007 - 11:40 #34
Jeg tør ikke afvise, at en bruger, som er mere snedig end mig, har brugt mig
for at genere helgec. Ved at lægge disse 2 link, har den som har lagt dem, fået
mig til, at drage en konklusion, som må jeg indrømme, ikke er helt holdbar.
Det er selvfølgelig helt mit eget ansvar, og jeg har fortrudt mit ordvalg.
Og når helgec direkte skriver, at han ikke havde givet mig dårlig karma, vælger
jeg at tro på ham. Og jeg tror jeg har lært ikke at fare så voldsomt frem, en
anden gang. jeg lægger linkene for at vise årsagen til striden.
http://www.eksperten.dk/spm/736998; http://www.eksperten.dk/spm/774438