Avatar billede fbb Nybegynder
07. oktober 2006 - 03:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Div ang bærbar med vddrev og power knap

Hej, jeg sidder med et lille projekt til min bil, er ved at bygge en halv carpc og en halv show ice til bilen..

Så jeg skal høre om nogle af jer ved om dette kan lade sig gøre eller om det skal droppes igen forholdvis hurtigt.

Jeg skal have monteret en bærbar bag i bilen, med skærmen åben.
Jeg skal så have et slimDVD drev oppe i intrumentbordet, så jeg kan smide div. cd/dvd'ere i maskinen, men er det muligt at trække et kabel på en måde?
Og det andet spm er så, hvordan gør jeg så computeren tænder når jeg skal bruge den (evt via knap på intrumentbordet).

Det er jo forholdvis nemt via en alm pc, da det bare er at få forlænget kablerne, men hvordan med en bærbar??

Håber nogle kan hjælpe mig, evt henvise til et andet forum der måske har større viden om dette.

MvH
Frederik
Avatar billede fbb Nybegynder
07. oktober 2006 - 07:12 #1
Og så lige et spm mere oven i, der skal sættes en skærm til (der også kommer til at sidde i intrumentbordeten, men jeg ønsker at have bærbarskærmen i brug også.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
07. oktober 2006 - 16:25 #2
Man kan faa et stykke elektronik til at forbinde til DVD drevet, som goer at du kan forbinde dette direkte til USB porten i den bærbare.
Spoerg i EDB forretningen.

Hvis ikke du vil lodde ledninger paa kontakten for taend/sluk, kan man maaske saette computeren til at starte automatisk saa snart opladeren tilsluttes (uden batteri).

Der skulle ikke vaere noget problem i at tilslutte en ekstra skaerm samtidigt med
bærbarskærmen. Denne indstilling foretages typisk paa tastaturet.
Avatar billede fbb Nybegynder
07. oktober 2006 - 19:10 #3
Ok, perfekt... Lyder jo til det nok skal kunne lade sig gøre.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
25. januar 2007 - 20:04 #4
Hvordan gär det med projektet?
Avatar billede fbb Nybegynder
25. januar 2007 - 20:06 #5
Det er gået i stå ind til nu, da jeg sælger bilen og nok køber min en anden..
Avatar billede fbb Nybegynder
22. maj 2007 - 12:50 #6
Lukker