Avatar billede tubby-g Nybegynder
19. maj 2001 - 02:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Battle.net (starcraft) og ADSL (netexpress)

Hey, jeg har nogle problemer med at spille flere på battle.net på samme tid, på samme forbindelse (ADSL 512 / 128). Jeg får beskeden \"Your Internet connection is either very poor or is not processing UDP packets\" når jeg prøver at logge nr. 2 computer på b.net. Nogle gange kan jeg godt logge 2 brugere ind, men så lagger det MEGET. Hvordan skal jeg konfigurere min router?
Avatar billede well_r Nybegynder
19. maj 2001 - 02:44 #1
Din forbindelse er vel bare dårlig?
Avatar billede tubby-g Nybegynder
19. maj 2001 - 03:10 #2
Nej sgu da. Det kører fint når vi spiller 3 i CS. Det er noget med opsætningen af routeren - jeg kan bare ikke finde ud af det. Af hvad man kan læse inde på www.battle.net, er det også et \"kendt\" problem.
Avatar billede isis Nybegynder
19. maj 2001 - 13:14 #3
nej, det virker fint for mig at være 2 på battlenet over samme ADSL forbindelse. Både Starcraft og Diablo 2, og både på min egen (256/256) og min vens (512/512). Vi har selvfølgelig begge to router, og det har du vel ikke med netexpress? Hvordan deler du så forbindelsen? Hvis det sker vha. et eller andet stykke software er det åbenbart det der skaber problemerne. Det kan desuden være du får sync-problemer fordi din forbindelse ikke kan sende UDP pakkerne afsted lige så hurtigt som de kommer ind - der er jo stor forskel på din upstream/downstream.
Avatar billede tubby-g Nybegynder
19. maj 2001 - 13:30 #4
Jeg har router, det er teledanmark begyndt at sælge med NetExpress. Jeg har sat routeren i en HUB, og så deler den ud til to computere. Vi kan godt logge to ind på battle.net, og vi kan også begge spille 1on1, men hvis bare én af os spiller 2on2, lagger det overdrevet. Det kan ikke være fordi linjen er for langsom, for da jeg havde ISDN virkede det fint når vi spillede to på b.net.
Avatar billede isis Nybegynder
19. maj 2001 - 14:33 #5
når du spiller Starcraft (ikke diablo 2!)  over battlenet foregår det jo ikke på en server på b-net selv, men den bruger der opretter spillet er selv host. Hvis brugeren ikke har en rigtig hurtig pc vil det begynde at hakke og lagge vildt allerede efter 5-10 minutter hvis  man er 4 spillere, fordi der kommer så mange units på banen, at det tynger hele netværket. Det er netop den store ulempe ved Starcraft i multiplayer, at hele spille kører i den hastighed den langsomste af computerne er i stand til. Tro mig, jeg har selv prøvet at spille i netværk med min gamle P60\'er. Det var ulideligt. Selv min gamle K6-200 trækker netværket ned, hvis vi fx spiller 2on2 mod 2 computerspillere.  Det drejer sig simpelthen om dårlig kode i starcraft, der ikke kan håndtere de store multiplayerspil. Hvis du har prøvet at spille et 8-personers nogensinde, vil du også vide, at man meget hurtigt støder på unit-grænsen, så ingen spillere får lov at bygge flere units før nogle af dem er slået ihjel. Det gælder kort sagt om kun at spille multiplayer med andre, der også har hurtige computere.
Avatar billede tubby-g Nybegynder
19. maj 2001 - 15:06 #6
Hmm, min comp. er en 800MHz og den anden i mit netværk er en 555MHz celeron - det er ikke vores computere. Det kan jo heller ikke passe at det er et tilfælde at det lagger lige præcis når vi spiller to på samme tid, det kan ikke være de andre som vi spiller mod hver gang (hvis du ved hvad jeg mener)...
Avatar billede tubby-g Nybegynder
31. oktober 2001 - 09:59 #7
slukker spm, ingen svar jeg kunne bruge til noget!!
Avatar billede unholy_tronic Nybegynder
26. februar 2002 - 21:54 #8
tubby, sorry for at skrive her, men det var der nærmeste jeg kunne finde der minder meget om mit problem, jeg har det samme problem, og glem alle dem er siger at det er din forbindelse osv, for det er det ikke, det ER starcraft/broodwar, men hvorfor den gør det ved jeg ikke, og vil godt finde ud af det, men det er nok ikke lige så nemt som man går og tror, jeg ved at hvis du har en ADSL forbindelse med 2 faste IP'er så er der ikke noget problem, da man så har en IP hver, men nu er det sådan at jeg har en dynamisk IP, altså kun 1 men den varierer hele tiden, og det lagger også syreligt, har også router og 10/100 Mbit SW,men det var sådan set bare lige for at spørge om du har fundet løsning på det problem eller om jeg selv skal til at finde, det nemmeste ville være at spørge dig da du har haft ligende problem.

Mange Hilsner
              (unholy)Tronic