Avatar billede rusti Nybegynder
18. oktober 2006 - 01:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med søgning i database

Hej jeg har nogle linier i mit program der ser sådan ud...

Adodc5.RecordSource = "SELECT Sum([Pensionvognmand]) AS SumPvognmand FROM skatteoplysninger GROUP BY Year([Dato]), [Førernr] HAVING (((Year([Dato]))=Year(Date())) AND (([Førernr])='" & Førernr & "'))"
    Adodc5.Refresh

    If Adodc5.Recordset.Fields("sumPvognmand") & "" = "" Then
    Pvognmand = "0,00"
    Else
    Pvognmand = Round(Adodc5.Recordset.Fields("sumPvognmand") & "", 2)
    End If

Mit problem er at hvis den ikke finder noget i min database der svarer til det den søger efter så får jeg en fejl og programmet lukker ned, men jeg vil bare have at Pvognmand er 0,00 er der nogen der ved hvordan man får den til det...
Avatar billede shy Nybegynder
18. oktober 2006 - 11:48 #1
Du kunne jo checke om recordcount var > 0, ellers har du jo ingen data at arbejde med:
If Adodc5.Recordset.RecordCount > 0 Then
    'Gør noget
Else
    'Der blev ikke fundet nogle records
Endif
Avatar billede terry Ekspert
18. oktober 2006 - 12:03 #2
you could try testing for eof (End of File)

If adodc5.REcordset.EOF Then
    Pvognmand = "0,00"
else
.
Avatar billede rusti Nybegynder
18. oktober 2006 - 22:11 #3
shy tak for svaret men det var faktisk det som terry kom med jeg efterlyste...
Avatar billede terry Ekspert
19. oktober 2006 - 12:46 #4
tak