Avatar billede club-p Nybegynder
18. oktober 2006 - 13:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Betaling for ophæng af fladskærm

Hej jeg er ved at bestille et fladskærm tv. Det er 32" og vejer omkiring 25 kg. Det har været rimelig og det SKAL hænges op på vægen. Men problemet er at jeg er bange for at det falder ned. Har i hørt om nogle firmaer/personer som hænger fladskærm op for penge mod at de garanterer at det bliver hænge (hvis det ikke gør skal de give et nyt)

Findes der det ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. oktober 2006 - 13:44 #1
Tja, du kan jo altid kontakte en tømrer, hvis det er en gips/trævæg, og en murer hvis det er en stenvæg.

Men ellers er det jo sådan et formål, man køber en forsikring til...
Avatar billede lonepeter Novice
18. oktober 2006 - 19:30 #2
Hvis du ellers køber de rigtige plugs så skulle der da ikke være noget problem i at bære 25 kilo, det er jo ikke én skrue der skal bære samtlige 25 kilo...

Som ole også nævner så kan du jo tegne en forsikring på fjernsynet der hvor du køber det, som dækker den slags uheld skulle jeg mene...
Avatar billede off-line Nybegynder
18. oktober 2006 - 22:13 #3
Jeg er enig i, at det kan man selv, eller en ven. sætte op. Men vægen må ikke
være porøs eller en koksvæg. Ved en koksvæg, smuldrer koksen omkring en ravplug,
så selv om man tror, det sidder godt, kan det pludselig falde ned.
Men er det en trævæg, skruer man bare bæreskruerne direkte ind i vægen, og er det
en murvæg bruger man et murbor 8mm. og sætter ravplug med vinger i, så holder det
til evige tider.
Avatar billede club-p Nybegynder
26. juni 2008 - 14:30 #4
Jeg lukker igen. Da inden har placeret et svar men kun kommentar tager jeg pointene selv - skriv hvis du er uenige så laver jeg det om :o)
Avatar billede club-p Nybegynder
26. juni 2008 - 14:30 #5
Jeg lukker igen. Da inden har placeret et svar men kun kommentar tager jeg pointene selv - skriv hvis du er uenige så laver jeg det om :o)