Avatar billede kkc Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formatere CPR nr feltet i en formular

Det er nok meget simpelt - men har ikke kunnet finde en løsning indtil videre.

Jeg har CPRNR i en formular - hvor jeg gerne vil have formateret feltet således at kun de første 6 cifre er synlige. Hvis det er muligt at gøre det på tabelniveau således at det 'slår' igennem på alle mine folmularer og udskrifter ville det nok være den perfekte løsning.

Kan i hjælpe mig ?
Avatar billede mugs Novice
22. oktober 2006 - 22:01 #1
Jeg mener ikke det kan gøres på tabelniveau. Men du kan gøre det i en forespørgsel med et udtryk således:

Udtryk1: Left([CPRNR];6)
Avatar billede mugs Novice
22. oktober 2006 - 22:03 #2
Hvis det skal være i en formular / rapport skal du lave et ubundet felt og give det postkilden:

=Left([CPRNR];6)
Avatar billede claus66 Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:12 #3
Du kan opdatere i tabellen med en opdateringsforespørgsel:
UPDATE tbCpr SET tbCpr.cprnr = Left([cprnr],6);
Avatar billede mugs Novice
22. oktober 2006 - 22:17 #4
claus66 > Det er korrekt at der kan laves en opdatering af feltet, men spørgsmålet går ud på en formattering, hvilket jeg forstår således, at de oprindelige data skal bevares.
Avatar billede kkc Nybegynder
23. oktober 2006 - 00:05 #5
Tak for svarene - det vil jeg prøve.