Avatar billede kongejens Nybegynder
23. oktober 2006 - 01:02 Der er 7 kommentarer

Enter the username and passord exactly as your ISP assigned them

hey

jeg har cybercity solo, og op til et par gange i timen får jeg følgende meddelse:
"Enter the username and passord exactly as your ISP assigned them."  i min browser- samtidigt med at jeg ikke kan bruge internettet

hvad er det for noget/hvad betyder det, og hvad kan gøre ved det?

jens
Avatar billede timmeren Nybegynder
03. november 2006 - 11:00 #1
det er højst sandsyneligt din router der er ændret username og kode i ...

cybercity køre et eller andet koncept med at hvis man ændre noget på sin CC router af adgangskode osv, så kan man ikke komme på nettet, du kan selv prøve at gå ind, og ændre det tilbage, ellers ring til CC og bed dem og restarte din router til factory default, så skulle det hele kører igen.

jeg var nemlig så smart og ændre adgangskode på min router, da en ven fandt ud af den, og puff ingen internet, men de kan genstarte den inde fra deres central
Avatar billede jonas84 Nybegynder
20. november 2006 - 00:20 #2
Det er sikkert af sikkerhedsmæssige årsager at folk ikke bare selv kan sætte deres pass til lige hvad de har lyst til. Desuden skal det være et som CC's server genkender før der skabes adgang.

kongejens -> Hvis det foregår præcist som du siger så lyder det som en defekt router. Den resetter simpelthen sig selv. Har du på et tidspunkt forsøgt manuelt bag på routeren at resette den? Det kan nemlig være reset-knappen bag på routeren der har sat sig fast. Hvilken type router er det?
Avatar billede kongejens Nybegynder
20. november 2006 - 18:09 #3
det er en linksys befw11s4
Avatar billede jonas84 Nybegynder
20. november 2006 - 23:41 #4
CC har kun routere fra Zyxel, Aethra og Cisco så det er ikke en CC-router du har siddende på forbindelsen...! Måske det er årsagen? ;-)
Avatar billede jinks_83 Nybegynder
22. januar 2007 - 14:39 #5
Årsagen er at din linie måske laver pakketab. Så check lige om den trækker den hastighed du betaler for.

Virker linien ustabil?

det der som regel sker er at routeren falder af og på for mange gange. Det der så sker er at centralen sætter en lås på for at der bliver logget på for mange gange.
Avatar billede carlodk Nybegynder
17. november 2007 - 15:51 #6
Man behøver heller ikke at bruge en CC-router, bare det er en Router der kører PPPOA.

Men hvis det er en ZyXEL Router, så lyder det som det er den der er gået defekt.
Avatar billede kongejens Nybegynder
17. november 2007 - 15:59 #7
Skiftede ISP, nu har jeg ingen problemer.. så det har sandsynligvis været en defekt i Zyxel routeren