Avatar billede c-p-h Nybegynder
26. oktober 2006 - 20:34 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Asus W3J vs. Dell Latidude D620

Er på udkig efter en bærbar og har brug for lidt hjælp.

Har fundet frem til 2 maskiner.
1. Asus W3J http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=38327
Med 2GB (efter opgradering)

2. Dell Latidude D620
PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo T7400 (2.16 GHz) with NVIDIA Quadro NVS 110M 256MB
LCD 14.1" WXGA+ LCD Screen (1440 X 900 resolution)
HUKOMMELSE 2GB 533MHz DDR2 Memory (2 x 1GB)
HARDDISK 80GB serial ATA HDD 5400RPM

Det mest omfattende computeren skal bruges til er billedredigering i Photoshop og små opgaver i filmredigerings programmet Adobe Premier.

Mit helt store tvivl spørgsmål er på grafik-side. I Asus maskinen sidder der et ATI MOBILITY RADEON X1600 kort mens der i Dell er et NVIDIA Quadro NVS 110M 256MB kort.

Hvilket af de 2 kort performer bedst, og hvilken af de 2 maskiner ville i vælge?

Grunden til at jeg er nået frem til de 2 er, at det er en vigtig faktor at computeren ikke har en skærm som er større end 14,1''.
Avatar billede coderdk Praktikant
26. oktober 2006 - 20:44 #1
HELT klart Dell'en! Slet ingen tvivl. For det første er det en Core 2 Duo, mod den andens Core Duo. For det andet er Dell'en udstyret med et professionelt workstation grafikkort mod et "legetøjs" i ASUS'en :)
Avatar billede coderdk Praktikant
26. oktober 2006 - 20:47 #2
(Jeg ville opgradere Dell'ens harddisk til et 7200RPM-drev, hvis du skal lave videoredigering osv)
Avatar billede c-p-h Nybegynder
26. oktober 2006 - 20:48 #3
Ok tak.

Godt set mht. cpuen. Havde jeg ikke lige spottet, men hvad er forskellen på Core Duo og Core 2 Duo.

Det skal lige siges at 2.16 GHz i Dellen bliver til 2.0.
Avatar billede coderdk Praktikant
26. oktober 2006 - 20:57 #4
Core 2 Duo er væsentligt bedre end Core Duo. Core 2 Duo er Intels nyeste skud på stammen og levere mere power med mindre strømforbrug! Den er ideel til hvad du skal bruge den til!
Avatar billede espersen Novice
26. oktober 2006 - 23:15 #5
tjek anmeldelsen af Dell'en på http://www.laptopworld.dk/index.php?id=333
Avatar billede coderdk Praktikant
26. oktober 2006 - 23:39 #6
tjah, ikke det vilde - Den du køber er så MEGET bedre spec'et end den fra anmeldelsen, som kun havde 512MB RAM, og brugte indbygget Intel GMA950 grafikkort...
Avatar billede c-p-h Nybegynder
26. oktober 2006 - 23:59 #7
Ja lige præcis. Anmeldelsen kan dog stadig bruges til at danne et overordnet billede af produktet.

Er det værd at smide de ca. 1600 kr. (+- kan nemlig ikke huske det præcise beløb) efter en 2.16 Ghz i stedet for en 2.00 GHz cpu? Selvfølgelig også med henblik på videoredigering.

Er det noget der kan mærkes, eller blot måles på?
Avatar billede coderdk Praktikant
27. oktober 2006 - 00:28 #8
Det ved jeg ærligt talt ikke - På nogle punkter vil du nok kunne mærke det i form af at noget tager et par sekunder kortere tid
Avatar billede espersen Novice
27. oktober 2006 - 16:58 #9
helt enig ; anmeldelsen kan ikke bruges 100% - kun som anden intro til modellen. De nye CPUere m.v er jo meget stærkere end da den blev testet ;o)
Avatar billede c-p-h Nybegynder
30. oktober 2006 - 12:53 #10
Hvis i laver nogle svar kommer der point.
Avatar billede coderdk Praktikant
30. oktober 2006 - 14:30 #11
Ok :)
Avatar billede espersen Novice
30. oktober 2006 - 19:50 #12
;o)