Avatar billede criffer Nybegynder
02. november 2006 - 08:43 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Visual Studio XML til HTML docs

I Visual Studio er der den smarte feature at man kan builde XML filer  ud fra kommentarer skrevet i koden.

Men jeg kan ikke umiddelbart finde en funktion i Visual Studio til at lave XML-filerne om til noget mere læselig dokumentation eks. HTML.

Er det muligt i Visual Studio at generere dokumentation af kode som eks. HTML

Eller er der nogen der kender et værktøj til at lave det?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
02. november 2006 - 12:12 #1
Avatar billede jimgordon Nybegynder
02. november 2006 - 18:17 #2
Avatar billede hmortensen Nybegynder
02. november 2006 - 22:34 #3
nDoc bliver ikke udviklet mere.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. november 2006 - 01:06 #4
men det virker vel stadigt ?
Avatar billede criffer Nybegynder
06. november 2006 - 09:21 #5
Jeg har prøvet nDoc, og det virker ikke umiddelbart til Visual Studio 2005.
Avatar billede criffer Nybegynder
06. november 2006 - 09:56 #6
Hvordan fungerer codeplex?
Avatar billede jimgordon Nybegynder
07. november 2006 - 16:26 #7
Hvad med en opdateret NDoc: http://jonas.lagerblad.com/blog/?p=4

der har jeg lige lavet en xml doc af .NET 2.0 code fra VS2005
Avatar billede criffer Nybegynder
18. december 2006 - 17:34 #8
fik det til at virke med den opdaterede NDoc.. man skal bare selv indsætte stier til xml og binære filer for at det virker... prøver man at åbne sin 2005 solution direkte i NDoc kommer der en fejl..  Svar, hvis i vil ha' point..
Avatar billede nielle Nybegynder
14. januar 2007 - 09:11 #9
Sandcastle:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=E82EA71D-DA89-42EE-A715-696E3A4873B2&displaylang=en

- sammen med:

Sandcastle Help File Builder:
http://www.codeplex.com/SHFB

- som GUI, klare opgaven ganske fornuftigt tilsammen. :^)
Avatar billede criffer Nybegynder
06. marts 2007 - 16:25 #10
Tak for kommentarer, svar hvis i vil ha' point. Jeg løste det ved at bruge ndoc, og så vælge binaries og xml manuelt i ndoc, da ndoc's wizard ikke virker på output fra Visual Studio 2005.