Avatar billede 0verwrite Nybegynder
09. november 2006 - 10:20 Der er 4 kommentarer

htdocs kan ikke vise html sider med chmod 644

Jeg har installeret en apache, php og mysql server på min mac bsd, men mine filer kan ikke vises når jeg ftp'er dem op... jeg skal ændre chmod til 777 før det virker, nogle ideer til hvad dette skyldes eller hvordan jeg fejlsøger på dette problem?
Avatar billede 0verwrite Nybegynder
09. november 2006 - 10:27 #1
svar når jeg browser filer:
Forbidden

You don't have permission to access /fot/index.html on this server.
Avatar billede ldrada Nybegynder
26. juni 2007 - 15:30 #2
Er det en htdocs i din home folder? I så fald, prøv at "chown -R htdocs dinuser:dinbruger"
Avatar billede ldrada Nybegynder
26. juni 2007 - 15:31 #3
BTW, Jeg har også oplevet noget fishy opførsel hos Apache på FreeBSD i forbindelse med permissions og home dirs.
Avatar billede ldrada Nybegynder
28. juni 2007 - 06:32 #4
Virkede det?