Avatar billede ditlev Juniormester
13. november 2006 - 13:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Download af streamed film til harddisken

Hejsa!

Jeg har købt adgang til Sputniks TV (www.sputnik.dk), da min søn er helt vild med "Martin og Ketil".
Min forbindelse kan desværre ikke trække den højeste opløsning, men kan man ikke downloade filmen til harddisken, og derefter afspille den?

Jeg har vel brug for et (helst gratis) program, der kan downloade og gemme streamede film. Jeg fandt selv et shareware program på Tucows der virkede, men kun tillod 5 mb download.
Filmene har endelsen .DAT så vidt jeg husker.

/Ditlev
Avatar billede sneakraid Nybegynder
13. november 2006 - 16:55 #1
Hvis du kigger under betingelserne for at bruge sputnik, vil du finde frem til dette: "Det er forbudt at kopiere og distribuere indhold fra TV 2 Sputnik.".

Ellers kan du vel streame i en mindre god kvalitet, du behøver vel ik køre den højeste opløsning :)
Avatar billede ditlev Juniormester
14. november 2006 - 15:32 #2
Okay! Jeg havde læst det som at man ikke måtte kopiere OG distribuere indholdet, men altså gerne måtte kopiere og se indholdet.

M.h.t. den mindre gode kvalitet - tja når man har betalt for et produkt er det lidt nedtur, at man ikke kan se det samme som andre der har en bedre forbindelse, og billedet er altså lidt gnidret at se på.

/Ditlev
Avatar billede simlau Nybegynder
15. november 2006 - 20:11 #3
Jeg bruger det program der hedder Camstudio, det kan optage det som bliver vist på skærmen, i det område man definere den skal gøre det i.

Det er et opensource program under gpl, så det er helt gratis.

http://sourceforge.net/projects/camstudio/

Så skal du bare markerer det område du vil optage og så trykke på knappen når den skal stoppe med at optage, når dit afsnit er slut, så det tage altså det tid at optage det som det tager at se det.

Håber det kan bruges
Avatar billede ditlev Juniormester
15. september 2011 - 21:51 #4
lukker tråd