Avatar billede kennethbon.dk Nybegynder
13. november 2006 - 20:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dell Inspiron 6400 - lyd er forsvundet

For nylig er min lyd forsvundet på min bærbare Dell.

Jeg kan kun få pc speaker-bips frem - al anden lyd vil den ikke spille. Ingen lyd på internetsider eller fra min trovaste antivirusmakker, der siger, at den har opdateret.

Når jeg afspiller mp-3-filer, wma, whatever - kommer der ingen lyd (og ingen fejl).

Det skete efter noget audiochat på MSN, der åbenbart har ødelagt det hele.

Jeg har prøvet at geninstallere lyddrivere og systemgendannelse uden held. Jeg orker ikke at geninstallere hele mit OS bare for det her :(

Diagnosticering har jeg kørt - der virker lydenheden fint. What to do?
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2006 - 20:38 #1
Prøv at Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor enheder til lyd
H-klik på dit lydkort og vælg fjern - genstart pc`en og lad windows finde og installer det igen
Avatar billede kennethbon.dk Nybegynder
13. november 2006 - 20:40 #2
Det er den, jeg har prøvet allerede uden held :(
Avatar billede haverslev Novice
13. november 2006 - 20:54 #3
Ok, læste som du kun havde geninstall drivere.
Prøv at gå i start > kontrolpanel > Lyde & lydenheder
Check faneblad Lydenheder, at det er de lydkort der er valg der i "drop down" felter
Klik herefter på kappen lydstyrker og check at indstillinger er korrekt - at der f.eks ikke er slået lyd fra.
Klik på knappen Avanceret og check at der er valgt nogle højttalere
Avatar billede kennethbon.dk Nybegynder
14. november 2006 - 18:31 #4
Meget mærkeligt. Jeg satte hørebøfferne i igen - så virkede lyden. Så tog jeg dem ud - og nu virker lyden stadig!