Avatar billede whpsnp Nybegynder
14. november 2006 - 14:53 Der er 2 kommentarer

Formatere ekstern HD i NTFS format i OSX med iBook G4

Jeg har en 80GB Seagate HD, som jeg har haft liggende fra min gamle stationære PC. Den er nu monteret i en USB-kasse, så jeg kan bruge den som ekstern HD.
Nu har jeg imidlertid 'kun' en iBook G4, og ønsker at ændre formatet, så jeg både kan læse og skrive.

Som det er nu har kun læse-adgang og kan ikke lave nogen ændringer med hjælpeprogrammet diskværktøj (disc utility).

Er det muligt at formatere Seagaten med min iBook, eller er det nødvendigt først at formatere den på en PC og derefter oprette det nye filformat på min iBook?

Mvh. whpsnp
Avatar billede macpcadvice Nybegynder
14. november 2006 - 23:32 #1
Hvis disken er monteret rigtig i kabinettet skulle du kunne formaterer den med Diskværktøj. Kan du ikke det er der en fejl i monteringe (jumper på disken f.eks.)
Avatar billede whpsnp Nybegynder
20. november 2006 - 17:46 #2
Tak for dit svar. Imidlertid er problemet blevet værre siden sidst :(

Jeg tjekkede om jumpersettings var som de skulle være, og prøvede at sætte dem anderledes for at se om det gjorde en forskel. Det gjorde det ikke. Faktisk kunne min computer slet ikke se den længere - og heller ikke med jumper settings som ved udgangspunktet. Øv!