Avatar billede senil Nybegynder
16. november 2006 - 09:52 Der er 4 kommentarer

Excel Frys ruder i C#

Hejsa

Jeg er ved at fylde et excel ark via Office Excdel Interop.
Det går fint, men i Excel kan man fryse de overste rækker hvis man ønske at vise fks. kolonne række navnet, via menuen Vindue-> Frys ruder. Kan man det samme via excel programmering i c#??
Avatar billede roenving Novice
16. november 2006 - 13:56 #1
Jeg ville prøve at optage en makro, hvor jeg gjorde det, og så kigge på vbscript-koden i makroen !-)
Avatar billede senil Nybegynder
22. november 2006 - 10:29 #2
Det var det tætteste nogen kom, så roenving giv et svar.
Det med at bruge macro var en god ide, som har hjulpet mig  80%.
Jeg kan bare ikke få den til at fryse der hvor jeg vil have det.... men det kan man nok kode sig ud af på en eller anden måde.
Avatar billede roenving Novice
22. november 2006 - 10:48 #3
Den var da ellers nogenlunde direkte:

Sub Makro1()
'
' Makro1 Makro
' Makro indspillet 22-11-2006 af Jes
'

    Range("A2").Select
    ActiveWindow.FreezePanes = True
End Sub

-- altså vælg (select) den celle, der er den første datacelle i det der må scrolles, og frys derefter !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede senil Nybegynder
23. november 2006 - 16:42 #4
Det der excel til c# er en værre skov at finde rundt i. Der er ikke mange eksempler på nettet og dokumentaionen på MSDN er ikke i orden. Jeg kan ikke finde noget, men i læsere kan, send mig endelig nogle links(kan også være til købe bøger).

Så jeg kan ikke lige lave et range objekt. Jeg kan kun finde det under selveste vinduet som er det man umiddelbart ser på skærmen. Og på den FreezePanes kan man ikke sætte en range. Ergo, den placeres ved linie 26.