Avatar billede -master-d- Nybegynder
16. november 2006 - 16:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Navision og web-shop

Hej eksperter,

Jeg er blevet spurgt om jeg kunne lave en webshop der kan læse/skrive til Navision. Jeg ved at det kan lade sig gøre, men jeg har aldrig prøvet det før, er der nogen som ved hvordan man bærer sig ad?

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2006 - 03:27 #1
Har du en ADO.NET provider/driver til Navision ?

At læse burde være relativt ufarligt.

At skrive er jeg mere skeptisk overfor Vil revisionen overhovedet accepetere at
et hjemmelavet program skriver til den primære bogføring ?
Avatar billede -master-d- Nybegynder
18. november 2006 - 21:40 #2
Hej arne_v >> Undskyld, at det tog så lang tid før jeg svarede, men jeg har haft lidt travlt de sidste par dage..

Jeg ved ikke om jeg har en ADO.NET provider/driver til Navision, da jeg ikke har været i kontakt med kunden selv, så det vil jeg lige tjekke op på.

Jeg må indrømme at jeg også synes det lyder lidt mærkeligt at man skal kunne skrive til Navision, men det tror jeg nu engang faktisk på at de vil have.

Jeg vender lige tilbage med lidt flere oplysninger når jeg har dem..
Avatar billede websam Nybegynder
19. november 2006 - 17:15 #3
Jeg ved ikke om du kan bruge følgende artikel til noget, men det er da læsningen værd :

http://www.albaspectrum.com/Customizations_Whitepapers/Dexterity_SQL_VBA_Crystal/Navision-DB-ACCESS-CODBC-ASPX.htm

Men husk på at det er dyrt at lave fejl på en navision database. De fleste navision folk tager 1500 + i timen og "ødelagt" database kunne godt tænkes at løbe op i mange timer og der er ikke andre til at betale end dig !

Om du kan få en kopi af navision databasen til at arbejde på ved jeg ikke men det kan du da undersøge. En idee kunne jo være at lave en kopi af databasen i ms-sql til brug på web og så lade navision stå for at trække i denne tabel f.eks en gang hvert 5 minut.

Jeg vil dog som arne_v også skriver være meget forsigtig med at lave nogen form for opdatering direkte i navisions database, da det kan blive dyrt for dig

/Websam
Avatar billede -master-d- Nybegynder
17. marts 2007 - 22:34 #4
lukker spørgsmålet igen.. det blev aldrig til noget alligevel, så Navision må vente til en anden god gang.