Avatar billede t3ch Nybegynder
19. november 2006 - 02:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

8 Mbit Solo

Hej,

Har bestilt 8 Mbit Solo ADSL.
Når jeg køre en TPTest (speedtest), kan jeg max få 1.76 Mbit/s på TCP og 1.81 Mbit/s på UDP.

Bor kun ca. 3km fra centralen.

Har opgraderet firmware, hvilket intet hjalp.
Hvis CC ikke kan levere mere end 2 Mbit, kan jeg så annullere aftalen, da jeg jo har bestilt 8 Mbit, eller få nedsat prisen?
Nogen der har oplevet lignende?

Lidt surt at have bestilt 8 Mbit, og ikke engang kunne hente med 2 Mbit. Min tidl. Tele2 kørte fint 2 Mbit.

Har samtidig fået VoIP, men kan ikke få det til at virke.
VoIP lampen lyser, men ikke Phone-lampen.

Voice Information i min router, siger SIP Registration er On.
Der er intet signal på telefonen. (I øvrigt en Gigaset SL560).

Routeren er en ZyXEL P2602R

Er allerede godt træt af CC... :/

Hvad er jeres erfaringer / råd?
Avatar billede t3ch Nybegynder
19. november 2006 - 02:08 #1
Det var da satans... Når jeg sætter telefonen i Phone 1, er der intet signal. I Phone 2 lyder den optaget, ringer op og lyder optaget igen. I'm confused :S
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 02:10 #2
min erfaring med CC er at om 8 dage har jeg haft dem i 6 måneder, og det har i alt virket i 5 uger, og de mener jeg SKAL betale alligevel, da jeg jo har underskrevet en aftale, har haft TDC i 4 mdr, og der har ingen fejl været med dem ;).

fejmeldt linien, både pr telefon, og pr brev, (gerne både med alm brev, og anbefalet), da de påstår jeg ikke har fejlmeldt linien, så venter bare på vi kommer i retten og kan få det afgjort.
Avatar billede leif Seniormester
19. november 2006 - 11:00 #3
Mine erfaringer (Dem jeg hører) er at har man ren bredbånd hos CC så kører det fint, men har man Telefoni samtidig kører det ikke for dem.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
06. december 2006 - 15:52 #4
Jeg har aldrig haft telefoni på min 8mbit solo og den har kørt fortrinligt.. Bor i centrum af byen og skulle mene jeg har ~3,5km til centralen - men har ingen problemer her.

Har du en router koblet til dit modem? Husk at portforwarde alle porte fra dit modem til din router hvis du har en sådan koblet efter modemmet...
Avatar billede jinks_83 Nybegynder
22. januar 2007 - 14:36 #5
Hvis der ikke er hul igennem på phone1 så check lige om den begynder at lyse for hvis den ikke gør er routeren defekt.

Hvis du kun trækker en langsom hastighed kan du altid logge ind på routeren og se hvad den præcis trækker med. Der kan være alverden på computeren som "laver forstyrrelse" under en måling
Avatar billede t3ch Nybegynder
23. januar 2007 - 02:47 #6
Beklager mit langsomme reply, havde helt glemt tråden.

Jeg havde en tekniker i røret, som lovede at der gik et par dage, så ville min forbindelse køre 8mbit. Efter en uge ringede en anden tekniker og sagde de slet ikke kunne levere 8mbit på min adresse. Alligevel har de solgt mig Solo 8mbit + telefoni, som endda aldrig har virket.

Det endte med jeg ringede til Cybercity og fik lukket mit internet + telefoni.
Jeg snakkede efterfølgende med en jeg kender derinde, som var så flink at kreditere mine regninger, så det ikke har kostet mig en krone.

Slut med CyberCity!