Avatar billede lasse_kj Nybegynder
02. december 2006 - 13:12 Der er 4 kommentarer

Vedr geninstallering af Dell inspiron 4500

Jeg har en lidt ældre dell inspiron 4500 pc, som jeg gerne vil have formateret og så geninstalleret win xp.
Inde i bios har jeg sat den til at boote på cd-rom drevet.
Når jeg smider xp-skiven i som blev leveret med computeren så kører drevet, men når der så står tryk på en tast for at starte cd..
Så trykker jeg hurtigt, men den hopper bare videre og booter på harddisken.
Hvad gør jeg ved det?

Jeg vil helst undgå at skulle til at oprette startdisketter mv.
Har prøvet at trykke f12 ved opstart når dell skærmen kommer, men har fået computeren til at skrive Undersøger nu computerens hardware konfiguration, men computeren genstarter bare

Nogle der har gode forslag
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2006 - 13:25 #1
Kører du med USB tastatur og det er som om den ikke reagere på tastetryk ?
Hvis ja, så prøv at skifte det ud med et PS/2 tastatur
Avatar billede lasse_kj Nybegynder
02. december 2006 - 15:16 #2
Kører med gammeldags PS/2 tastatur. Kan sagtens trykke F1 eller F12 ved opstart så tastaturet fungerer fint
Avatar billede hestetyv Nybegynder
03. december 2006 - 16:45 #3
Du kan også bare "ødelægge" dit system32 katalog på den eksisterende windows installation :)  Så starter Windows ihvertfald ikke op.
Avatar billede haverslev Novice
03. december 2006 - 17:13 #4
Er der ikke Dell recovery system på den, som du kan geninstallere fra ?
Prøv at trykke på Crtl + F11 (samtidig) under opstart af pc`en.