Avatar billede lsc Nybegynder
03. december 2006 - 17:20 Der er 2 kommentarer

Array af billeder

Kære eksperter

Jeg vil gerne sætte nogle billeder som baggrund på en form - det er nemt nok - man vælger bare et image.
Men nu vil jeg gerne have flere billeder (ca. 10 stykker) i et array, som skal kunne skiftes ud på forskellige tidspunker.

Det afgørende er, at billederne ligger i exe-filen. Altså ikke noget med at hente dem ind fra en fil "at runtime".

Kan det lade sig gøre med Delphi4?

Det bedste hilsener
lsc
Avatar billede stoney Nybegynder
04. december 2006 - 11:42 #1
Avatar billede hrc Mester
04. december 2006 - 13:24 #2
Essensen i Stoney's link er, at lave en RC-fil der indeholder de billeder du vil have med. Dernæst compilere dette til en RES-fil (vha. BRCC32) og angive den i dit programs DPR-fil {$R <Filnavn>.RES}

Når du skal lege med data'ene er det lettest at bruge TResourceStream.