Avatar billede kls1974 Nybegynder
05. december 2006 - 16:32 Der er 3 kommentarer

Meget langsom TCP forbindelse efter router "power off"

Jeg har et Cybercity Solo 8192/512 abb. som egentlig har virket smertefrit (efter jeg blev rykket

til en nærliggende TDC central). Jeg har kunnet downloade med ca. 730-750kb/sec og uploade med

ca. 60-70kb/sec både med TCP og UDP overførelser (TDC leverer en 8096/768 opkobling).

Jeg prøvede igår at flytte routeren (Zyxel Prestige 660R-61) ned i stuen sammen men min bærbare

for at teste StreamTV på mit TV men da var forbindelsen lige pludselig meget langsom?
"Tptest 3" og div. online test viste ca. 40kb/sec i download (TCP) men stadig 60-70kb/sec i

upload og UDP download var faldet til ca. 500kb/sec.

Jeg tog så routeren med op på kontoret igen at satte den til men stationære PC som lige før jeg

tog router med nedeunder stod og downloadede med Grabbit med ca. 730kb/sec lige før jeg slukkede

comp.
Efter tilslutning af router og opstart af stationær PC blev jeg forbavset over at også denne kun

kunne overføre med ca. 40kb/sec.?

Jeg prøvede så at lave en reset på routeren hvorefter jeg kunne downloade med ca. 200kb/sec,

bedre, men stadig langt fra de 730kb/sec jeg kunne downloade med ca. 1 time tidligere?

Jeg vil tro problemet ligger i routeren da det virker underligt at der skulle ske fejl i

opsætningen på 2 PC'er samtidigt (især når disse 2 ikke har været tændt på samme tid i forløbet?)

Routeren kobler stadig op til centralen med 8096/768kbps?

Min opsætning:

PC 1: 2.4ghz pentium 4 med win XP Pro SP2
PC 2: Asus A2500H med Ubuntu Linux 6.10
Router: Zyxel Pestige 660R-61 (ZyNOS F/W Version: V3.40(SH.0) | 1/7/2005)

Router, LAN:
DHCP: Server
Client IP Pool Starting Address: 10.0.0.2
Size of Client IP Pool: 32
Primary DNS Server: 212.242.40.3
Secondary DNS Server: 212.242.40.51
IP Address: 10.0.0.1
IP Subnet Mask: 255.255.255.0

Router, WAN: Routing, PPPoA, VC
VPI: 0
VCI: 101
ATM QoS: UBR
Cell Rate: 0,0,0

Windows XP TCP settings:
TCP Recieve Window: 513920 (TCP 1323 Windows scaling: ON)
MTU: 1500
MTU Discov.: Yes
TTL: 64 (har prøvet med 128)
Block Hole Det.: No
Selective ACKs.: Yes
Max. Dup. ACKs: 2
LAN Request Buffer: 16384
TCPIP.SYS, Max. concurrent half-open connections: 50
Avatar billede rinoh Nybegynder
05. december 2006 - 17:04 #1
lige så snart du sætter routeren i et telefonstik som ikke er dig hovedstik kommer der støj på linien, og derved mindre båndbredde
Avatar billede kls1974 Nybegynder
06. december 2006 - 07:53 #2
Routeren sidder i samme stik som den altid har gjort, det er det jeg synes er underligt?  Alt er det samme (kabel, stik, router, software, pc, etc.).
Det eneste jeg har gjort er at slukke routeren, flytte den ned i stuen hvor hastigheden pludselig var elendig (hastigheden plejer at vare den samme der), så flyttede jeg routeren tilbage på kontoret tilsluttet det stik og den PC som den altid har været, men her var hastigheden også elendig?
Hastigheden fejlede intet en time tidligere?
Avatar billede jinks_83 Nybegynder
22. januar 2007 - 14:33 #3
Der kan ligge mange forskellige ting på computeren og forstyrre. Hvis du vil kan du logge ind på routeren og se hvad den trækker med på et givent tidspunkt. Det kan gøres således:

1. åben en kommando prompt
2. Skriv 'telnet 10.0.0.1 23023' går ud fra at der ikke er ændret i lan indstillingerne
3. tast det password du har fået fra Cybercity og tryk enter.
4. gå i menu 24 og derefter 1.
5. Her kan du så hvor hurtigt linien trækker nederst i højre hjørne.

Hvis den viser samme hastighed som du måler så kan der være et problem med routeren.

En ting du skal være opmærksom på. Når du laver måling skal p2p programmer slåes fra og det kan være en god ide at deaktivere din antivisrus så den ikke køre real time scan