Avatar billede guardiantroll Nybegynder
07. december 2006 - 08:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde local host

Vi har et software der hedder aagp anual CD's som benyttes til at søge i tidsskrifter med. dette program bliver installeret lokalt på maskinen, men det er her problemet opstår.

Under/efter installationen åbner programmet en IE vindue hvor den skal have fat i selve søgeindexet som er en form i html. Men i adresselinien står det som følger:

http://127.0.0.1:8080//forms/index.htm

men det eneste jeg får at vide er: 'error 500: The page cannot be displayed'. Jeg har snakket med nogle kollegaer om dette og det undres at den ikke kan få fat i den da 127.0.0.1 er local host. Jeg har checket host-filen for at være sikekr på, at den nu stod som den skulle, hvilket den så gør.

Vi har checket eventviewer, men ingen oplysninger der. Vi har checket vores antivirus om det skulle være den der bremser den, men stadig uden held.

Det skal lige sparkes ind som en fodnote at vi har deaktiveret alt hvad der hedder acticeX i Ie og er der ting der ikke kan køre igennem IE skal det her køres i Firefox. Mener dog ikke at dette har noget med sagen at gøre, men ....

er der nogen der har nogle gode ideer og forslag til hvad vi skal kigge efter???
Avatar billede jps6kb Novice
07. december 2006 - 09:25 #1
Mit umiddelbare bud er, at der ikke er installeret IIS?
Mig bekendt, skal der være installeret IIS eller lignende for at du kan tilgå localhost på den måde. :)

http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/f/?en/Library/42b0d059-dd84-4aa8-be26-dbeaa2d971ac1033.mspx
Avatar billede guardiantroll Nybegynder
07. december 2006 - 09:51 #2
jeg har forsøgt at installere den på min egen workstation hvos IIS allerede er installeret, men der kommer den samme fejlmeddelelse ud. Det gievr ingen forskel.

Er der noget jeg skal være opmærksom på i IIS elelr skal den sættes op på nogen måde?
Avatar billede guardiantroll Nybegynder
07. december 2006 - 11:01 #3
Damn jeg er da en sprogspasser med den måde jeg staver på ;)
Avatar billede guardiantroll Nybegynder
29. december 2006 - 12:33 #4
Vi er kommet frem til den konklusion at vi afventer en medarbejders tilbage vending. Han har før sat det op og har kendskab til dette.... Desværre, ingen point udgives.