Avatar billede baxie Nybegynder
10. december 2006 - 07:33 Der er 8 kommentarer

Port Forwarding m. Xbox 360 på nettet

Hej Folkens

Mit netværk består af:

En Zyxel 650-R31 Router
En Netgear RP614 v3 Router
En Xbox 360
Min bærbare (Packard Bell Easy Note)

Opsætningen er:

Linien fra Cybercity går fra væggen til Zyxel, der går videre til Netgear, der forbinder både min bærbare og min Xbox til nettet.

Problemet opstår i kraft af, at jeg gerne vil køre Azureus på min bærbare, men da Cybercity låser nogle porte, oplever jeg, at jeg max kan få lov at downloade gennem Azureus meget kortvarigt, og altid med en latterlig lav hastighed.

Før jeg fik min Xbox havde jeg held med at sætte systemet op til port forwarding med en statisk IP-adresse. Xbox'en vil dog også have sin egen IP, så det konflikter, når jeg ændrer ved router'ens settings på det punkt, og resultatet bliver, at jeg ikke er på nettet overhovedet.

Så mit spørgsmål lyder:

Hvordan får jeg sat min router op til at tillade min computer at køre med én fast IP og Port Forwarding, mens min Xbox finder egen IP og stadig er på nettet?

Jeg har, så vidt jeg ved, ikke mulighed for at ændre ved Xbox'ens opsætning til nettet.

Jeg fulgte anvisningerne på www.portforward.com, da jeg sidst fik det til at virke. (Men efterfølgende fik jeg min Xbox, og for at den kunne finde nettet blev jeg nødt til at slutte med statisk IP-adresse)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 07:44 #1
Hvilke porte skulle cybercity være begyndt at låse ? (det har de aldrig gjort før)
Avatar billede baxie Nybegynder
10. december 2006 - 07:53 #2
Det er lige meget, hvilke jeg prøver, så giver Azureus den samme melding: NAT Fejl.

Da jeg kørte Port Forwarding, løste det problemet, og NAT-testen sagde: OK!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 08:25 #3
det skyldes at du benytter 2 routere og de ikke er sat korrekt op, for såvidt jeg huster der ganske få porte der er "låst" nemlig port 2023 og port 20023 (kan huske forkert, men er 2 porte til fjernkonfiguration), og de kan godt modificeres.
Avatar billede baxie Nybegynder
10. december 2006 - 08:48 #4
Aha.

Kan jeg køre på nettet direkte gennem Netgear Routeren?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 08:55 #5
kun hvis den indeholder et ADSL modem (som er indbygget i zyxelen), det første du skal have gjort er at få ledt alt igennem den første router, og derefter styrer du trafikken med router 2.
Avatar billede baxie Nybegynder
10. december 2006 - 09:05 #6
Kender du nogen gode steder, hvor jeg kan finde guides til den slags?

Eller kan du trække en guide op af hatten?

;)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
10. december 2006 - 09:12 #7
opsætning af zyxelen står beskrevet i den dokumentation du modtog med udstyret fra CC. (jeg kan ikke huske det i hovedet)
Avatar billede baxie Nybegynder
30. januar 2007 - 09:33 #8
Efter flere uges broklen rundt, er det faktisk lykkedes at få tilsendt manual fra CC igen og få skidtet til at virke. Tak så mycket Niels.

Laver du et svar, så får du nogen point.