Avatar billede koden Novice
15. december 2006 - 21:20 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Dansk IP via proxy når man er i udland

Jeg var i frankrig og ville se dansk tv på pc.
men det kunne jeg ikke, da det var udenlandsk IP.

Så har jeg hørt at man blot skal gennem en proxy server i dette tilfælde skal den være dansk.

1. hvordan gør man det?
2. Er der nogen der kan forklare mig hvad en proxy server er og ideen bag?
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. december 2006 - 21:45 #1
1. Du finder en dansk proxy og sætter dit Internet program til at gå på Internettet gennem denne. I Internet Explorer indstiller du en proxy via "Funktioner" -> "Internetindstillinger".

2. En proxy server er en slags mellemstation mellem dig og din "destination". Proxy-servere kan bl.a. bruges til at skjule IP-adresser, og hvis der er tale om en dansk proxy, som skjuler din (udenlandske) IP, vil du i princippet kunne komme ind på sådanne sider som du nævner.
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. december 2006 - 21:46 #2
Bemærk at du formentlig også skal indstille programmet til at forbinde igennem en proxy i det program du bruger til at se TV, f.eks. Windows Media Player.
Avatar billede koden Novice
16. december 2006 - 11:14 #3
Takker...finde dansk proxy...nogen ideer om hvor? Er det bare sådan gratis?
Avatar billede old-faithful Praktikant
16. december 2006 - 13:56 #4
Jeg kan desværre ikke anvise nogen dansk proxy server. Du kunne evt. prøve en søgning på Google eller Jubii. Nogle sider har oversigter over proxy servere. Du kan prøve den følgende side, men jeg har dog ikke selv undesøgt den nærmere: http://www.publicproxyservers.com/page1.html (Brug evt. din browsers søgefunktion og søg efter "Denmark")
Avatar billede koden Novice
16. december 2006 - 16:38 #5
tak igen...god jul.
Avatar billede old-faithful Praktikant
16. december 2006 - 16:49 #6
Tak. I lige måde :-)
Avatar billede koden Novice
18. december 2006 - 15:03 #7
Ekstra spørgsmål... :-)

www.streamtv.dk siger at man kun kan bruge den i DK og gennem godkendte udbydere.
Ved nogen om det er på IP adr. de spærrer eller på en anden måde?
Den vil jeg nemlig også gerne kunne bruge i Frankrig, når jeg er der...
Avatar billede koden Novice
18. december 2006 - 18:05 #8
http://www.publicproxyservers.com/page1.html

har prøvet at bruge den danske og gå i funktioner>internet indstillinger>forbindelser>lan indstillinger sat flueben i brug proxy
tastet den ´danske proxy ip i adresse og 80 i port

Men det får jeg fejl på efter genstart af explorer og går på google.
Gør jeg det forkert eller mangler jeg yderligere indstillinger??

laver gerne nyt spørgsmål til at give point..
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. december 2006 - 18:31 #9
Har du prøvet en anden proxy?
Avatar billede koden Novice
18. december 2006 - 20:34 #10
næ...for den skal være dansk for at streamtv vil acceptere..
Synes kun der var den ene danske på siden.
Avatar billede koden Novice
18. december 2006 - 20:54 #11
det er vel ikke i min router jeg skal gøre det??
prøvede den engelse. den fejlede ikke men den tog laaaaaang tid så jeg opgav
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. december 2006 - 20:54 #12
Så du har også kigget på "proxy list [2]" (page2.html) osv?
Avatar billede koden Novice
18. december 2006 - 20:56 #13
okay..page 2 den canadiske virker og den virker rimeligt hurtigt...:-)
Avatar billede koden Novice
18. december 2006 - 20:57 #14
skal jeg lige lave et point spørgsmål så du kan få lidt? er det okay at gøre det?
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. december 2006 - 21:05 #15
Tja.. kommer vel lidt an på om det er samme spørgsmål eller reelt et nyt. Jeg vil lade dig bestemme :-)
Avatar billede koden Novice
18. december 2006 - 21:14 #16
Avatar billede koden Novice
18. december 2006 - 21:25 #17
Sidste spørgsmål: man kan sætte den op til at bruge proxy og så definere hvilke sider den ikke skal bruge proxy til.
men kan man ikke gøre det omvendt, når det nu kun er stremtv jeg vil bruge proxy til???
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. december 2006 - 21:46 #18
Ikke så vidt jeg ved. Medmindre man har et eller andet eksternt program der kan styre det og så kører igennem "localhost" (men det er en helt anden sag, og jeg ved ikke om der findes et sådant program).
Avatar billede morten-bork Nybegynder
13. marts 2012 - 19:40 #19
Du kan også købe en VPN til dansk.

VPN-Byen.dk udbyder dette.