Avatar billede der-joker Nybegynder
26. december 2006 - 22:43 Der er 16 kommentarer

Windows XP aktivering - efter 30 dage

Hej,

Jeg har installeret XP på min en måned gamle bærbar. Jeg aktiverede ikke windows da den var færdig og udskød det til senere. Nu er jeg så kommet tilbage fra ferie og nu siger den at de 30 dage er gået og den derfor skal aktiveres. Jeg har scannet pakken med licensen ind på min computer, men den kan jeg ikke komme ind til da den vil aktiveres inden jeg logger på.

Jeg griber knoglen og ringer til Microsoft og læser ID'et op for dem. Men ak... har installeret fra den forkerte skive. Hvilket vil sige jeg har installeret OEM version til min stationær.

Nu har jeg en masse data jeg ikke kan komme ind til og Microsoft manden i den anden ende måtte beklage at han ikke vidste hvad man kunne gøre og henviste mig til et IT-support - men kunne ikke give meget tlf-nummeret til en sådan.

Håber der er nogen der evt. har prøvet noget ligende.

Hvordan redder jeg tingene som ligger på computeren?

/DerJoker
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2006 - 00:06 #1
Jeg mener at kunne huskeat man kan starte den i fejlsikker tilstand - derfra kan du så ændre licensnøglen
Avatar billede smikkel Nybegynder
27. december 2006 - 07:11 #2
du kan prøve at kigge her, ved ikke om det kan hjælpe dig lidt på vej
http://www.helgec.dk/reaktivering.html
Avatar billede smikkel Nybegynder
27. december 2006 - 07:16 #3
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
27. december 2006 - 07:47 #4
Du kan hente dine data ud med en Live-cd f,eks. KNOPPIX (grafisk) INSERT (kommandolinje)
Avatar billede der-joker Nybegynder
27. december 2006 - 08:18 #5
Tak for links'ne. Jeg er dog ikke erfaren i at kopiere til ved hjælp af dos kommandoer.
Jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand. Dette ændrer dog ikke noget, da den stadig vil have jeg aktivere inden jeg logger på.

Er det mulig at tage harddiske ud. Sætte den i kabinettet til min usb-harddisk og på en anden computer hente filer ud. Filerne lægger på to brugere som begge er beskyttet med kodeord?
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
27. december 2006 - 08:21 #6
Du kan sikkert udmærket klare det som du beskriver det KNOPPIX kræver ingen kommandoer
Avatar billede der-joker Nybegynder
27. december 2006 - 08:37 #7
Har aldrig hært om KNOPPIX før.
Guide til installation og brug findes hvor?
Avatar billede der-joker Nybegynder
27. december 2006 - 08:42 #8
Er det bare at hente KNOPPIX_V5.0.1CD-2006-06-01-EN.iso
Brænde det som en cd og boote op på den?
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
27. december 2006 - 08:49 #9
Præcis
Avatar billede der-joker Nybegynder
27. december 2006 - 08:55 #10
Super jeg prøver senere i dag.
Tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede redhack Nybegynder
27. december 2006 - 09:06 #11
Du kan også købe en slags "konverter" fra sandberg, så du kan tage din harddisk ud af den bærbare, og sætte den til en normal pc. Vare Nr. 503-51

Så kan du få adgang til dine data på den bærbare HD. Den koster noget ala 50 kr. så åvidt jeg husker. (I hvert fald erhverv).
Avatar billede der-joker Nybegynder
28. december 2006 - 11:50 #12
Jeg har allerede en USB harddisk box jeg har smidt den ind i.
Jeg kan se alle filer og det hele så det er super. Har kopieret det over.

Men... hvad med de mails der ligger i outlook. Hvordan får jeg dem over?
De ligger inde i programmet og der er ikke lavet backup af dem til en .pst fil.

/Derjoker
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
28. december 2006 - 13:24 #13
Er det en kommentar til mig, eller??
Avatar billede der-joker Nybegynder
28. december 2006 - 14:09 #14
Det en del af spørgsmålet: Hvordan får jeg mine data ud af outlook?
Det er en kommentar til alle....
Avatar billede der-joker Nybegynder
29. december 2006 - 14:23 #15
Problem løst....
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2006 - 14:34 #16
hVORDAN?