Avatar billede nfbl Nybegynder
29. december 2006 - 11:03 Der er 20 kommentarer

Asus p4c800

jeg har format min pc, prøver at geninstalerer win XP,,,,,den bliver ved med at skrive no drive atacted to fast track,,,,bios not install,,,,,,,,hvordan instalerer jeg bios ????? jeg har nu prøvet atl i tre dage :( hvordan kommer jeg ind at instalerer bios,,,,,,,,hvad pokker skal jeg trykke på ????? den bliver ved med at komme frem med XP hvorefter den stopper da den ikke kan finde diskene :(,,,,,jeg er træt :)
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2006 - 11:27 #1
Du kører sikkert med SATA harddisk og den skal bruge en driver for at windows kan installere på den
Læs forklaringen under punktet "Situation 2: SATA disk skal benyttes som "systemdisk"
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm

ellers Formatering / nyinstallation af Windows xp:

Din bios skal stå til at være first boot device på cd rom drevet .  For at komme ind i BIOS, tryk på ”Del”knappen under opstart – gå ind under menu "Advanced Setup” og vælg cd-rom som 1.boot device. Tryk herefter på ”F10” for at gemme/save dine indstillinger i bios.
PS. Nogle pc`ere har en boot menu - tryk på F12 og vælg CD/DVD
Kan du ikke boote på dit cd-rom drev eller ikke vil pille inde i bios, kan du hente 6 stk. bootdisketter til Windows Xp.

1: Nu skulle du kunne boote op på din Windows XP cd (Husk at trykke på en tast, når dette vises på skærmen)
    OBS: Når skærmen skifter fra Sort til Blå farve, skal du trykke på F6, hvis du skal installere SATA driver.

2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)

4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du vil kører dualboot.

5:Og nu fortæller den dig, der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en (R = Repair) - tryk på L.  (vælg Normal formatering, vælg IKKE hurtig formatering)

6:Og den går i gang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny installation.

7:Efter ca. 40 minutter vil du igen være køreklar med en helt ny installation af Windows xp.

OBS: Husk at slå den indbyggede firewall til og hent alle Windows updates efterfølgende.
Det en god ide at have downloadet SP2 og have den liggende på et andet drev eller brændt ud på CD, så den kan blive kørt ind før tilslutning til internettet - (kun hvis din Windows XP-CD IKKE er incl. SP2)

SP2 kan hentes her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A
eller her, kør nedad siden til Windows XP Service Pack 2:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
29. december 2006 - 11:43 #2
Hvis ikke haverslev forslag hjælper dig har jeg muligvis løsningen til dig. Jeg har selv haft samme fejlmelding på mit bundkort.
Avatar billede nfbl Nybegynder
29. december 2006 - 11:54 #3
jeg har prøvet på ny, og det er stadig ike lykkedes, og jeg hører meget gerne dine foreslag
vh
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
29. december 2006 - 12:17 #4
Hvilken biosversion benytter du?
Start med at gå ind i bios - gå ind i menuen ADVANCED - gå ned på 2. linie ud for ONBOARD PROMISE CONTROLLER og deaktivere denne.
Dernæst, efter genstart, går du ind i denne computer - egenskaber og checker om der skulle være nogle gule advarselssymboler.
Avatar billede nfbl Nybegynder
29. december 2006 - 13:27 #5
jeg prøvede, men lykkedes ikke, bios er 100.037
Avatar billede nfbl Nybegynder
29. december 2006 - 13:34 #6
Haverslev

Jeg har brugt dine anvisninger,,,,men stadig står der no drive atackted to fast track,,,bios not install,,,,,,,,efter forsøget med geninstaliring af xp,,,,når jeg til hvor den genstarter,,,,og så ikke videre :(
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2006 - 18:30 #7
Prøv lige at checke i bios, om den står til noget med RAID istedet for IDE
Avatar billede nfbl Nybegynder
30. december 2006 - 18:02 #8
det kører stadig ikke, jeg skal vel instalerer en sata driver ? som burde havde fulgt med,,,,da jeg jo ikke har denne,,,,hvor finder jeg den og downloader den ??????
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2006 - 18:41 #9
Check lige dine indstillinger i Bios, se side 76 ang. SATA
ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/sock478/P4C800_entry/e1300_p4c800.pdf
Avatar billede nfbl Nybegynder
05. januar 2007 - 16:01 #10
syntes snart ikke det er sjovt mere,,,,,,men forsøger stadig, og kan ikke åbne siden du sendte et link :)
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2007 - 20:13 #11
Det skulle´ikke være nødvendig med en sata driver til dit bundkort, men du skal være sikker på, at det er sat korrekt op i bios

BIOS:
Tryk på "Delete" knappen (DELL PC = F2) under opstart for at komme i Bios.
checke under MAIN - Ide Configuration i Bios, at den er sat til følgende:
[Enhancde Mode] i menu punktet: Onboard IDE Operate mode
[S-ATA]i menu punktet: Enhancde Mode Support On

HUSK at gemme bios indstillingerne - tryk F10 og Yes/ja
Avatar billede nfbl Nybegynder
05. januar 2007 - 23:33 #12
ja det er den,,,,,og stadig noget møg :(
Avatar billede nfbl Nybegynder
09. januar 2007 - 17:54 #13
Hej, nu kører den igen, bios skulle opdateres for at kunnet kører med sp2
Tak fordi i prøvede :)
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2007 - 19:49 #14
Godt det virker, har dog aldrig hørt at bios skulle opdateres for at køre SP2
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede nfbl Nybegynder
09. januar 2007 - 22:33 #15
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2007 - 23:28 #16
En bios update er kun nødvendig, hvis en ny cpu, eller anden hardware ikke undestøttes af bundkortet eller der er lavet en update på grund af fejl i den bios version der er install.
Jeg har endda installeret Win XP SP2 på gamle Pentium III maskiner, der lige kunne opfylde minimums kravene til XP installationen, UDEN der er blevet ændret / updateret bios.

I det link du har lagt, stå der f.eks også:
Preparing for installation
Service Pack 2 does not require any particular preparation, but it is recommended to take a few precautions nonetheless
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2007 - 16:56 #17
Avatar billede haverslev Novice
01. marts 2007 - 21:00 #18
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
22. januar 2014 - 03:23 #19
Godt nok lang tid siden og beklager naturligvis at jeg havde spørgsmål åben. Hermed point til dig haverslev. Jeg husker ikke længere den præcise løsning:(
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2014 - 10:50 #20
Fint, men du mangler lige den sidste lille ting - nemlig at acceptere svar

http://expfaq.dk/#hvordan_accepter_eller_afvis