Avatar billede seamaster Nybegynder
07. januar 2007 - 14:15 Der er 13 kommentarer

Skype lyd problemer - hakkende mikrofon lyd

Hej alle.

Har nu længe bikset med at få Skype til at virke ordentligt, uden resultat, derfor håber jeg på gode løsninger fra jer.

Jeg kører XP, 1024/128 bredbånd, Linksys trådløs router.

Jeg har installeret Skype samt opdateret til den nye 3.0 version.
Mit problem er, at når jeg ringer op, oplever modtageren, at min stemme ofte falder helt ud eller hakker. Der kan gå minutter uden problemer og pludseligt opstår problemet af kortere eller længere varighed. Der er aldrig problemer med lyden hos mig.

Jeg har to headsets, begge Logitech, den ene med alm Jack stik, den anden med USB. Problemet er ens med begge set.

Nogen gode idéer??

Hilsen Claus
Avatar billede odajensen Nybegynder
07. januar 2007 - 15:05 #1
Det er ikke dine høretelefoner der er problemet. Det er et generelt problem med Skype at der kan forekomme hakken i lyden, ekko/rungen og udfald. Det er værst når man arbejder via deres konference værktøj og f.eks en person er med via telefon og de andre via computer.
Avatar billede moocher Nybegynder
07. januar 2007 - 15:30 #2
Du skal også tænke på at din upload er på 128 og hvis din computer kører samtidig, kan det være at den laver nogle forespørgelser / noget af din upload bliver brugt, hvilket vil give udsving. Jeg vil anbefale dig, hvis du bruger det meget, at du opgradere til 256 upload...
Avatar billede odajensen Nybegynder
07. januar 2007 - 16:12 #3
Undskyld jeg blander mig i spørgsmålet... men det vil så sige at på en 256/64 forbindelse bør man have meget dårlig lyd i Skype - for modtageren?
Avatar billede seamaster Nybegynder
07. januar 2007 - 16:27 #4
Ja jeg havde det godt nok under overvejelse om upload hastigheden kunne være problemet, men efter at have læst lidt rundt troede jeg egentligt at 128 upload var tilstrækkeligt. Regner dog med, at min udbyder inden længe pga den skærpede konkurrence upgrader forbindelse til samme pris. Får så se om det hjælper.
Er der andre fejlmuligheder end upload?
Et helt andet spørgsmål er: hvordan kan man justere lyden når man kører headset over USB, jeg tænker på diskant, bas mm? Kunne godt bruge mere diskant synes jeg.
Avatar billede milter Ekspert
07. januar 2007 - 20:05 #5
Hvis du har andre programmer åbne samtidig, som benytter internettet, kan det også "forstyrre".
Avatar billede migdaniel Nybegynder
26. januar 2007 - 22:04 #6
DIN PROSESSOR KAN OGSÅ VÆRE FOR LANGSOM MEN DET TROR JEG IKKE (MINST 800MHZ EFTER SKYPES MENING OG MIN :D)
Avatar billede seamaster Nybegynder
27. januar 2007 - 14:45 #7
1.86 ghz centrino, så tror ikke lige det er det :-) men tak for budet.

Har stadig problemet uafklaret!
Avatar billede milter Ekspert
27. januar 2007 - 18:49 #8
Det kan næsten kun skyldes manglende båndbredde.

Hvem er din leverandør af internet?

Hvor mange er koblet til din forbindelse?
Avatar billede seamaster Nybegynder
27. januar 2007 - 19:45 #9
Forbindelsen er over antennelauget leveret af Dansk Kabel TV med hastighed 1024/128.
Jeg har checket om hastigheden holder stik, og det gør den.

Vi er to på en trådløs router, begge i denne husstand, og jeg er den eneste der er på, når jeg bruger Skype.
Avatar billede seamaster Nybegynder
21. februar 2007 - 11:52 #10
Nogen der ved hvordan man kan justere diskant og bas ved brug af headset med USB stik?
Med USB kører lyden jo ikke over de alm. lyd drivere, hvad kan man alternativt gøre for at modificere lyden?

Claus
Avatar billede milter Ekspert
24. februar 2007 - 20:01 #11
Hvis ikke der fulgte et program med headsettet til kontrol af lyden, eller der er indbyggede tonekontroller i selve headsettet, så tror jeg ikke, det kan lade sig gøre.
Avatar billede seamaster Nybegynder
24. oktober 2007 - 16:13 #12
Tjah jeg har stadig problemer med at køre Skype af uforklarelige årsager, så meget at det ikke kan bruges i praksis.

Nogen der kan hjælpe?

Jeg får ofte hakkende lyd, især ud men nogle gange også ind.

Jeg kører pt Cybercity Solo 3 Mbit/512 kbit.
XP pro
Skype opdateret, har prøvet at geninstalere

Help?

Vh Claus
Avatar billede moocher Nybegynder
12. juni 2009 - 18:55 #13
Har du fået løst dit problem ??