Avatar billede jasz Nybegynder
09. januar 2007 - 08:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Router, Wireless, Konfiguration, Modeller

Halløj

En af min venner har et sommerhus i Spanien, hvori han gerne vil have opsat noget trådløst internet, det i sig selv er ikke noget problem, men der hvor jeg er sat lidt af, er at vi skal helst kunne konfigurere det her fra DK via internettet hvis noget skal omkonfigureres.. er der nogen der kan hjælpe med hvilken hardware jeg skal have fat i ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. januar 2007 - 08:45 #1
Jeg ville nok kikke efter en eller anden form for VPN gateway, f.eks i form at en zywall som sættes foran det trådløse accesspoint.

Det er vigtigt at få under søgt om der er tale om et accesspoint eller en router da man jo gerne skulle kunne komme i forbindelse med VPN gatewayen. Denne skal altså enten have en fast (rigtig routbar) ip adresse eller den skal portforwardes i routeren.

Du kunne også undersøge om man kan få en trådløs router Med VPN mulighed indbygget
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2007 - 09:30 #2
Den router du vælger skal bare have mulighed for "Remote Management", så er det bare at angive IP på computeren der skal have adgang, samt hvilken port der skal bruges, så kører det.
Avatar billede ierikk Nybegynder
09. januar 2007 - 09:55 #3
hvis du køber hos et firma, der har en god support kan du altid få hjælp der, f eks Linksys, de kan også rådgive ved køb
support.dk@linksys.dk <support.dk@linksys.dk>
linksys hjælp 82331719
Avatar billede jasz Nybegynder
09. januar 2007 - 12:24 #4
I har
Avatar billede jasz Nybegynder
09. januar 2007 - 12:26 #5
I har sådan set alle hjulpet mig frem til at købe en linksys WRVS4400N som har VPN (bufferzone), Remote Management (John Stigers), Links (iErikk) men hvordan giver jeg jer hver i sær 66,6 point og lukker sagen ??
Avatar billede ierikk Nybegynder
09. januar 2007 - 12:57 #6
jeg samler ikke point
så ikke til mig
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2007 - 19:39 #7
Ved at vi smider svar - vent på bufferzone :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2007 - 10:31 #8
Avatar billede jasz Nybegynder
17. januar 2007 - 10:34 #9
Jeg havde ventet 1 uge på bufferzone og mente så at det var tid til at fordele... du skulle jo ikke holdes hen med snak... men dukker han op, må jeg jo finde en måde at give ham 100 point på..
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. januar 2007 - 10:56 #10
Det er helt OK, jeg er ikke helt så aktiv på eksperten mere som jeg har været, jeg har for travlt med andre ting og jeg har i forvejen rigeligt med point, så jeg har ingen problemer her og intet behov for point
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2007 - 10:58 #11
Ok :)