Avatar billede starfa Nybegynder
10. januar 2007 - 15:31 Der er 8 kommentarer

uskarp samsung syncmaster 940bw skærm

Har lige købt en samsung syncmaster 940bw skærm, som jeg forbinder m min bærbare (VGA), har installeret driver, og kørt auto-setup... men den er meget uskarp sammenlignet m min bærbare skærm, den kører pt 60 hz, hvilket jeg ikke kan finde ud af at ændre, da den under skærm-indstillinger kun foreslår 60hz! men har fået at vide at det må være mere end hz´ne den er gal med ! hvad kan det være ?
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
10. januar 2007 - 15:36 #1
prøv at sætte opløsningen op
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
10. januar 2007 - 15:38 #2
den vil sikkert gerne have 1600x1200. det kan være din bærbare ik kan klare det
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
10. januar 2007 - 15:43 #3
hov

den er widescreen

1440x900 skal den køre i
Avatar billede starfa Nybegynder
10. januar 2007 - 15:54 #4
har sat den til 1440x900 som er dens naturlige opløsning ! men det er det samme, hvorfor kan jeg ikke sætte hz op til 75 ? Desuden er 1440x900 også den højeste opløsning den vil gå med til på den sekundære skærm ... på forhånd tak !
Avatar billede starfa Nybegynder
10. januar 2007 - 15:55 #5
by the way har et ATI mobility radeon 9600/9700 grafikkort, har det noget med noget som helst at gøre ?
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
10. januar 2007 - 15:58 #6
hehe det med opløsningen var mit eneste bud ;)
Avatar billede starfa Nybegynder
10. januar 2007 - 16:10 #7
men tak for forsøget !
og hjælp......... fortsat
Avatar billede lede Nybegynder
13. januar 2007 - 11:40 #8
Hej,
For det første har TFT skærme det bedst i 60Hz, ingen grund til at sætte den højere som ved de gamle CRT skærme, for det andet, hvis grafikkort er indstillet til korrekt opløsning og du derefter har trykket "Auto" på skærmen, og den stadig står uklart, er det formentlig fordi grafikkortet ikke sender et kraftigt nok signal til skærmen, det sker desværre ofte med grafikkort på bærbare, og da du siger at det er max. opløsning, er kortet strukket til sin max.
Prøv skærmen på en anden PC for at sikre dig at det ikke er skærmen der er problemet....