Avatar billede reb Nybegynder
11. januar 2007 - 17:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åbning af port på Cisco 806

Hej Alle.

Jeg ved godt, at dette spørgsmål er stillet i et hav af variationer, men jeg kan desværre ikke helt få noget af det til at virke, så hvis der skulle være en enkelt der kunne hjælpe mig helt igennem ville det være prisværdigt.

Jeg har brug for at få åbnet en port til fil-deling på min Cisco 806, og så vidt jeg kan komme frem skal jeg anvende kommandoen :

"ip nat outside source static tcp <yderside IP> 3000 <inderside IP> 3000"
, men selv om denne kommando ikke giver fejl i telnet-prompten, åbner det ikke min port.

Er der en der kan guide mig igennem punkt for punkt?. Er lettere blank på routere og netværk, og skal derfor have det helt tydeligt :-)

Jeg har ret i at jeg IKKE skal bruge noget specielt kabel til at klarer dette via telnet, men skal bruge et kabel (som jeg ikke har), hvis jeg skal bruges routerens GUI, ik?

mvh
Rene´
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. januar 2007 - 17:53 #1
husket at "write" ?
Avatar billede reb Nybegynder
11. januar 2007 - 18:35 #2
hvis du mener "copy run start", så ja, ellers ikke.
Kan du ikke skrive en kort vejledning ?

mvh
Rene´
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. januar 2007 - 18:38 #3
kan bare huske man i Cisco 677 skulle skrive "write" for at skrive det til hukommelsen, men det er nok det samme :)
Avatar billede reb Nybegynder
30. januar 2007 - 07:59 #4
Lukker den her. Har fundet en løsning :-(