Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
12. januar 2007 - 14:02 Der er 9 kommentarer

Session udløber

Jeg har et problem med at mine session udløber helt tilfældigt, og meget tit (nogle gange efter 10 min.)

I min web.config fil har jeg sat den til at udløbe efter 2 timer:
<sessionState mode="InProc" cookieless="false" timeout="240"/>

Det samme har jeg gjort i koden, når jeg opretter en session:
Session.Timeout = 240;

Er der en, der kan have en idé til hvad dette skyldes. Det er et stort problem for mig, da man mister en masse arbejde, når ens login-session udløber.

Hilsen,
Bjarke
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 14:25 #1
ja du har vel en fejl et sted i koden;)

tjek at den ikke hopper ind i en catch blok nogle steder.. så restarter de jo
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
12. januar 2007 - 14:30 #2
Ahh... vidste ikke det med catch blokke. Det må jeg lige undersøge.

Er der andre tilfælde hvor session restarter?
Avatar billede jokkejensen Novice
12. januar 2007 - 14:30 #3
session restarter da ikke i en catch blok ?
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 14:45 #4
det kommer an på hvordan hans kode er skrevet.. men det kan han vel hurtigt finde ud af.

Under alle omstændigheder.. så burde den ikke havne i en catch block :P
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
12. januar 2007 - 14:48 #5
I hvilke tilfælde vil en catch block restarte session?

Den kan sagtens havne i en catch block, da vi sender en masse emails og sms'er ud hver dag, og er blot en af disse forkerte, vil det returnere en fejl, og derfor havne i en catch block.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. januar 2007 - 14:56 #6
Kode havner da tit i en catch blok?

Hvem benytter du som host..

Jeg havde problemer med sessions hos azero, og blev flyttet på en anden server, hvor session blev gemt i en DB eller på en anden server eller noget - kan ikke helt huske.

Men har du prøvet på et andet miljø?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
12. januar 2007 - 14:59 #7
Jeg bruger wannafind.dk - nej, har ikke prøvet på et andet miljø. Men kan selvf. prøve at køre det lokalt.

Men jeg synes ikke at have problemer på serveren, når der kun er 1 der er logget ind af gangen. Det sker oftest, når der er flere logget ind på samme tid. Kan det have en indflydelse?
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2007 - 15:03 #8
Jeg kan ikke sige hvornår, men det er i hvertfald mit bud:)
Avatar billede jokkejensen Novice
15. januar 2007 - 09:51 #9
du har ikke en statisk metode til at aflæse brugerens session, det evt kunne returnere det samme ved forskellige brugere?

Jeg ville lige forsøge at køre det lokalt, eller på et andet miljø.

/JJ