Avatar billede nof Nybegynder
12. januar 2007 - 22:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med Gigahost

Hej,

Jeg overvejer meget seriøst at flytte mine domæner fra web10 til Gigahost, særligt fordi Gigahost tilbyder en masse plads og fleksibilitet der ikke findes andre steder. I hvert fald ikke til den pris. Det skal dog også siges, at jeg ikke forventer hvad som helst for 15 kr. om måneden.

Jeg er dog interesseret i at høre jeres erfaringer og hvis I evt. kender til lignende løsninger - gerne udenlandske - er jeg da også interesseret i det.

Jeg bruger primært/dagligt mine domæner til mails, men jeg vil også gerne kunne lege lidt med nogle PHP applikationer og noget MySQL.

Jeg glæder mig til at høre fra jer.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. januar 2007 - 22:48 #1
Gigahost.dk ? Sidst jeg kiggede kørte de kun PHP version 4.etellerandet. Det er en smule gammeldags ;)
Avatar billede sefo Nybegynder
13. januar 2007 - 00:19 #2
Avatar billede nof Nybegynder
13. januar 2007 - 01:21 #3
Servage ser rigtig godt ud, og jeg har faktisk også set på dem før, men er der nogen der har erfaringer med dem? Jeg vil dog nok mene, at over 40 kr./md. er for meget, men det er selvfølgelig ligegyldigt, hvis det er et helt ekstraordinært produkt de tilbyder.

Det er dog ikke smart, at Servage ikke har en FAQ med svar på de mest basale spørgsmål, f.eks. hvilken periode man betaler af gangen osv. Det står måske i deres vilkår, men dem har jeg ikke læst endnu.
Avatar billede sefo Nybegynder
14. januar 2007 - 17:48 #4
http://www.servage.net/page/faq/  her lidt FAQ. jeg har altid været godt tilfreds med dem.
Avatar billede nof Nybegynder
14. januar 2007 - 21:04 #5
kan det virkelig passe at servage betaler årsgebyret til DK-Hostmaster?
Avatar billede sefo Nybegynder
14. januar 2007 - 22:17 #6
jep, jeg giver 49,- pr mdr alt incl. jeg har brugt dem i over 2 år nu uden nogen overraskelser
Avatar billede nof Nybegynder
14. januar 2007 - 22:32 #7
og du har et .dk domæne?
Avatar billede nof Nybegynder
14. januar 2007 - 22:34 #8
men jeg kan forstå på diverse fora, at Servage ikke tager backup... Man må jo så selv finde en eller anden løsning. Hvad gør du der?
Avatar billede sefo Nybegynder
14. januar 2007 - 23:12 #9
jeg har et .dk domæne i forbindelse med mit firma. jeg tager selv backup på en ekstern harddisk og på dvd. men det gør jeg nu med alle mine data.
Avatar billede nof Nybegynder
15. januar 2007 - 00:08 #10
Jeg har læst i forskellige fora, at man kan automatisere backup processen en smule.

Det med backup er en klar bagdel med servage. Gigahost skriver daglig backup, men det er selvfølgelig ikke til at vide om de giver mulighed for at lave individuelle restores...
Avatar billede nof Nybegynder
19. juni 2007 - 12:56 #11
Jeg valgte Servage og er meget glad for dem, men de betaler altså ikke årsgebyret. Hvis nogen vil ha point, så er det nu...
Avatar billede nof Nybegynder
19. juni 2007 - 12:57 #12
... og ja, jeg ved godt jeg er langsom ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. november 2007 - 22:25 #13
Og skal vi så ikke lige gøre lidt reklame for gigahost.dk - nu kører de PHP Version 5.2.4-0.dotdeb.1 (langt om længe...)
Avatar billede nof Nybegynder
10. november 2007 - 02:47 #14
Jeg valgte i øvrigt Servage og lad os få lukket dette emne ;)
Avatar billede nof Nybegynder
10. november 2007 - 02:48 #15
... så hvis nogen mener de har point til gode må de lige smide et svar ;)
Avatar billede akyhne Nybegynder
02. september 2008 - 21:40 #16
Jeg har nu brugt gigahost i ½ år og er bestemt ikke imponeret. Når det kører, kører det rigtig godt og hurtigt. Men især om aftenen kan deres servere køre utroligt langsomt.