Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2007 - 22:36 Der er 3 kommentarer

Trådløs lyd

Hey..

Jeg skal have sat noget trådløs lyd op, og i den forbindelse har jeg overvejet lidt forskelligt.
Jeg har overvejet at anskaffe mig en FM transmittor da disse er blevet lovlige herhjemme, men jeg har hørt at de kun rækker 30 cm og det er alt for lidt.
Så overvejede jeg dab transmittor, men det er nok lidt for stort.
Til sidst, kom jeg i tanke om et firma som havde lavet Ethernet via strøm. Virkelig genialt, fandt også frem til dem: http://www.devolo.co.uk/uk_EN/index.html

Så mit spørgsmål er.. finder der tilsvarende produkt til lyd?

andre forslag til en løsning kunne også være godt :)

/testkanin
Avatar billede monarq Praktikant
26. januar 2007 - 22:51 #1
Vi har købt et billigt, men godt system (wire replacement) i Fakta for kr. 398,-. Det overfører lyde digital. Dvs. den analoge udgang fra fx. PC'en digitaliseres i boksen, der er 10x10x3cm, og overføres trådløst digital til modtagerboksen med samme mål med en bærebølge på 2,4GHz (samme frekvens som trådløse netværk). Modtagerboksen er koblet til stereoanlæge med alm. phono audiokabel. Ulemper ved os er, at når mikrobløgeovnen tændes kommer der mange hakker i lyden.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2007 - 13:45 #2
Hey
tak for din kommentar, jeg har ingen microovn så det lyder som en mulig løsning, har du navnet på det sat du har købt?

/testkanin
Avatar billede monarq Praktikant
27. januar 2007 - 19:20 #3
Det er to små alu-farvede kasser (en sender og en modtager) med teksten "Office D|sign" trykt på låget.