Avatar billede sushiespice Nybegynder
18. januar 2007 - 20:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sandberg USB Hub med 7 porte

Nu er jeg på min tredje USB hub. Denne gang købte jeg Sandberg, fordi jeg håber jeg har mindre problemer med den (altså hvis jeg får den til at virke).

Jeg har tidligere haft sat printer, scanner, webcam og kamera til, men nu virker det ikke. Jeg har så prøvet alle fjerne alle drivere til printer, scanner, webcam og kamera og geninstalleret uden held.

Jeg har også prøvet at rode med USB-børgen inde i Enhedshåndtering, hvor den står som ukendt enhed. Jeg har prøvet at fjerne den, men den vender tilbage som ukendt enhed... argh!!!

USB hubben står som varenr. 135-50 (udgået produkt) på deres hjemmeside.

Mvh,
Sussi
Avatar billede Mik2000 Professor
18. januar 2007 - 21:53 #1
Er der strøm til hubben via ekstern strømforsyning eller får den strøm af computeren.

Hvis du har mange enheder og en strømforsyning på under 400W kan den ikke altid trække det, og det kan betyde at ingen af de tilsluttede produkter virker.

Alternativt så har Sandberg suport direkte til slutbrugeren og 5 års garanti på det meste.
Avatar billede sushiespice Nybegynder
18. januar 2007 - 22:07 #2
Ja, den får strøm via en ekstern strømforsyning. Det er en 230V Power supply der skulle forsyne portene med op til 500mA (?)
Avatar billede Mik2000 Professor
19. januar 2007 - 23:33 #3
Hmm

Jeg går ud fra du har XP med sp2 installeret ikke?

... tror jeg vil kontakte Sandberg. Du har som sagt nok 5 års garanti på produktet.
Avatar billede sushiespice Nybegynder
20. januar 2007 - 01:50 #4
Nu har jeg prøvet at sætte nogle af tingene enkeltvis i computerens USB-porte. Scanneren var der liv i (men den var gået i stykker, så jeg ved faktisk ikke om der var kontakt til computeren...? Men den stod korrekt som scanner i Enhedshåndtering). Når jeg tænder for printeren kommer WinXP (med SP2, ja) op og siger at der er fundet en ukendt enhed, og jeg har prøve at slette den i Enhedshåndtering, deaktivere m.v. Jeg har slettet printeren helt og aldeles (fjernet driveren i Printere og faxenheders "Serveregenskaber"). Jeg har prøvet at installere driveren på alle mulige måder, men den nægter. Når jeg installere programmet står der er printeren er klar, men der er ingen kontakt.
Nu sletter jeg C-drevet og geninstallere Windows - det trænger computeren også til, det er flere år siden det er blevet gjort.
Håber bare det virker så!!!
Avatar billede Mik2000 Professor
24. januar 2007 - 02:08 #5
Hehe held og lykke...... husk nogle printere (især ældre) kræver originale drivere installeret inden du connecter den til USB
Avatar billede sushiespice Nybegynder
25. januar 2007 - 14:32 #6
Wooo-hooo... det virkede!!! I hvert fald virker printeren, så regner da også med at alt det andet virker nu :-) Vil du ha' point, så smid et svar :-)
Avatar billede sushiespice Nybegynder
25. april 2007 - 02:06 #7
Hmmm... der er ikke mange der vil have point mere kan jeg se.