Avatar billede korup Nybegynder
19. januar 2007 - 11:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Converter UTM32 til WGS84

Hej Eksperter

Jeg søger en funktion / formel der kan omskrive et UTM32(KMS) format til et WG84(GoogleMaps) format.

Håber der er nogen ligger inde med den. Har fundet en del link rund om på nettet, men ingen "simpel" formel der fortæller hvordan man laver omregningen.

/korup
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
19. januar 2007 - 12:20 #1
Altså, der er en del parametre med fordi man både har parametre der siger noget om hvilken kugle/ellipse man bruger for at repræsentere jorden (datum), samt hvordan man har valgt at klaske den kugle op i 2D så man kan se på den på papir/skærm.

Jeg tror også at KMS regner efter det datum der hedder WGS84 (eller euref89 som er stort set det samme). Se i dit datasæt efter hvilket datum det er i. Men hvis du skal bruge UTM-koordinater på google skal de omregnes til Longitude/Latitude.

Der ligger en XLS-ting her som gør det:
http://www.uwgb.edu/dutchs/UsefulData/UTMConversions1.xls
(kommer fra teorien på siden http://www.uwgb.edu/dutchs/UsefulData/UTMFormulas.HTM)
Brug den der hedder
"Convert UTM TO Latitude and Longitude" og sæt zonen til 32 (som KMS-tingen sikkert er eksporteret i) og Nordlige halvkugle.

Hvis du absolut selv vil gøre det, så kan du bare se i xls-koden hvilke parametre der er i sving, og bruge det.

Mvh J
Avatar billede korup Nybegynder
06. marts 2007 - 14:59 #2
Lukker, har stadig ikke fundet noget der sådan lige kan gøre det, leder videre.

/korup