Avatar billede birbo Nybegynder
19. januar 2007 - 12:14 Der er 7 kommentarer

Printe trådløs

Hvordan kan jeg printe fra min bærbar igennem min stationær
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
19. januar 2007 - 12:33 #1
del printer på den statonære,
tilføj netværksprinter på den bærbare : \\navn på stationær\navn på printer
Avatar billede 260751 Nybegynder
21. januar 2007 - 18:41 #2
jeg kan ikke få det at fungere, kan du skrive det lidt mere udførelig,
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
21. januar 2007 - 20:02 #3
ok
1.  den stationmære:
2.  virker printeren på den stationære
3.  i kontrolpanelet klikker du på printere & faxenheder
4.  h.klik på den printer du vil dele & vælg deling...
5.  prik i del denne printer, angiv et sharenavn, helst uden mellemrum.
6.  klik på ok.
7.  på den bærbare:
8.  i kontrolpanelet klikker du på printere & faxenheder
9.  klik på tilføj en printer
10. klik på næste
11. vælg 'En netværksprinter eller en printer, der er tilsluttet en anden computer'
12. klik næste
13. vælg 'Opret forbindelse til denne printer (eller klik på Næste, hvis du vil søge efter en printer)'
14. i boksen navn skriver du: \\navnpåstationær\printersharenavn og klikker på næste
15. vil du bruge denne printer som standartprinter, vælg selv ja eller nej og klik på næste
16. klik på udfør
du skulle nu være i stand til at printe
navnet på din stationære finder du ved at h.klikke på 'denne computer' og vælge egenskaber. vælg fanen computernavn kig ud for: det fulde computernavn:

lad høre om du kan få det til at virke
Avatar billede birbo Nybegynder
23. januar 2007 - 13:14 #4
Først: Ja min stationære printer virker.
Sådan som du beskriver er det som jeg har gjort, bortset fra computernavn. Der havde jeg skrevet Pacard Bell, nu har jeg rette det til det der stod i denne computer men det hjalp ikke. Den fortæller mig at den ikke kan oprette forbindelse.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
24. januar 2007 - 09:25 #5
Ok, der er vel ikke en firewall på den stationære der blokerer for den bærbare?

prøv lige at trykke start > kør > skriv \\navn-på-stationær og tryk enter
hvis du får besked om at netværksstien ikke findes så prøv lige dette her i stedet for: på den stationære, klik på start > kør > skriv cmd og tryk på enter
i kommandoprompten der kommer frem skriver du  IPCONFIG /ALL

noter ip adressen på den stationære
på den bærbare trykker du start > kør > og skriver \\xxx.xxx.xxx.xxx (ipadressen fra den stationære)
tryk på enter
hvis der stadig ikke er hul igennem så er der et eller andet der blokerer som f.eks en firewall eller en router
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. januar 2007 - 11:18 #6
..Hmmm..

Husk også lige de oveordnede adgange.

Hvis ikke du kører i samme domæne, er der nogle forhold der skal være på plads.

Kører du f.eks. workgroup, SKAL brugeren på din bærbare være oprettet på din stationære, med samme brugernavn og password. Ellers vil du ikke få adgang.

Alternativt skal gæstekontoen på din stationære være aktiv - men det kan bestemt ikke anbefales i disse hacker/virus/adware tider...
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
24. januar 2007 - 14:18 #7
tvivler nu på at han er i et domæne, men det er nu heller ikke noget problem

"Kører du f.eks. workgroup, SKAL brugeren på din bærbare være oprettet på din stationære, med samme brugernavn og password. Ellers vil du ikke få adgang."

nej det er ikke rigtigt, men hvis der er adgangskode på så får du en boks op der beder om brugernavn og adgangskode når du prøver at tilføje en printer

jeg ser nu heller ikke noget problem i at gæste kontoen er aktiveret, kun læseadgang på maskinen og med kode på.

men du har nu fat i noget med de overordnede adgange, lad os lige høre hvad udstyr dine maskiner er tilsluttet, router, switch, accesspoint