Avatar billede phaargaard Nybegynder
24. januar 2007 - 19:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på det trådløse net

Jeg har problemer med at komme på mit trådløse net.
Jeg har et modem og et accesspoint samt en bærbar og en stationær computer.
Den stationær kommer fint på det trådløse net og det fungere fint.
Den bærbare kan ikke komme på det trådløse net, den forsøger at fornye IP-adressen og efter lidt tid får jeg at der er fejl ved "Fornyelse af IP-adresse".
Jeg har haft problemer med min internet forbindelse og har "rodet" en del rundt under min søgen efter en løsning.
Hvad bør jeg gøre?
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. januar 2007 - 20:34 #1
Kan du komme på internettet når den stationære ikke er på?
Avatar billede sofuz Nybegynder
25. januar 2007 - 11:52 #2
Jeg vil umidlbart mene at du har trykket den forkerte adgangskode ind til din bærbare. For når den er det kommer den automatisk med den fejl. når man skal på et trådløst netværk skal det være den samme kode alle computere bruger.
Avatar billede phaargaard Nybegynder
26. januar 2007 - 09:51 #3
Jeg får samme fejl fra den bærbare om jeg er på nettet med den stationære eller den er helt slukket.
Jeg har ikke kryptering på mit trådløse netværk, jeg vil gerne have både den stationære og den bærbare til at kunne komme på nettet før jeg krypterer forbindelsen.
Jeg har som sagt rodet lidt rundt med den bærbare i mit forsøg på at komme på det trådløse net, om jeg har fået slået noget til eller fra er en mulighed.
Avatar billede phaargaard Nybegynder
06. februar 2007 - 22:50 #4
Har fundet fejlen, en firewall der lukkede for forbindelsen
Avatar billede sofuz Nybegynder
07. februar 2007 - 09:48 #5
Ja nogle gange, er det de mindste ting der går ind og driller.. dem skal man jo altid lige tjekke først..
Avatar billede phaargaard Nybegynder
07. juli 2007 - 18:00 #6
lukket