Avatar billede sansalvador Nybegynder
31. januar 2007 - 16:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Klippe i MacOS

Hejsa,

simpelt spørgsmål: Er det simpelthen ikke muligt at cut'n paste i MacOS? Jeg savner meget Windows' klippe og sæt ind, men det virker som om, at man kun kan kopiere og sætte ind i MacOS, for derefter a slette originalen.

Nogen der kan gøre mig klogere? :)
Avatar billede tietze Nybegynder
31. januar 2007 - 18:35 #1
Du kan sagtens klippe og klistre i mac os. Brug æble-c og æble-v - det virker med tekst billeder osv!

Hvis du med klippe klistre mener at klippe og klistre filer i Finder'en, så har du ganske ret. Det er ikke understøttet i macos.

Der findes dog udvidelser som tilføjer denne funktionalitet.

Søg på cut and paste på versiontracker.com og macupdate.com
Avatar billede egonspock Seniormester
31. januar 2007 - 23:22 #2
i Finder kan du dog godt kopiere og sætte ind. Se i rediger-menuen for at se hvad du kan når du har valgt et eller andet. Bemærk at klip og sæt ind virker gevaldigt bedre mellem programmer end i windows.
Avatar billede mtychsen Praktikant
31. januar 2007 - 23:24 #3
"Bemærk at klip og sæt ind virker gevaldigt bedre mellem programmer end i windows." - hvorledes? Hilsen en, der endnu ikke har arbejdet i MacOS mere end 10 min. af gangen... ;)
Avatar billede sansalvador Nybegynder
01. februar 2007 - 00:28 #4
Egonspock, dit svar er et svar på hvad? :)

Tietze, ja - det var i finderen. Bruger som alle andre (...) genvejstaster, og er netop skiftet til Mac pga. arbejdet for 8 måneder siden, og savner en klippe funktionalitet i finderen. Men tak for tippet til udvidelser.

Forhåbentligt bliver det tilføjet i Leopard :)
Avatar billede tietze Nybegynder
01. februar 2007 - 21:43 #5
Jeg er lidt tvivlende overfor om det bliver implementeret i 10.5. Jeg mener det fungerede i nogle af de tidligere versioner af OS X - 10.0 eller 10.1, men det blev af en eller anden grund pillet ud igen.

Jeg kender desværre ikke historien, men synes det er en skam. Det er en af de funktioner som virker rigtig godt i Windows og som ville være god at kopiere ligesom "fast user switching", som Apple åbenlyst gik ud og sagde de havde kopieret.
Avatar billede oddj0b Nybegynder
25. februar 2007 - 00:42 #6
Ellers er der altid drag and drop systemet. Mac er jo lidt mere orienteret mod at bruge musen, så hvis du trækker filerne rundt bliver cut'n'paste på den måde.