Avatar billede bare-mig Nybegynder
31. januar 2007 - 20:48 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde harddisk

Hejsa

Jeg er blevet bedt om at kigge lidt på en ødelagt bærbar. Jeg prøvede i første omgang, at formatere skidtet, men under installationen af windows, fik jeg fortalt, at den ikke kunne finde en harddisk, så jeg gættede selvfølgelig på, at problemet kunne være defekt harddisk, så jeg smed en fungerende harddisk fra en anden bærbar over i den, men det hjalp ikke så meget, da den stadig siger det samme. Nu er det så jeg har brug for ekspert-hjælp, hvad er der galt? :)

mvh
31. januar 2007 - 20:49 #1
defekt bundkort, eller connector kunne det tyde på.
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
31. januar 2007 - 21:29 #2
Tja! det kan skyldes flere ting, det er altid en god ting at have en Live-cd ved hånden, kan den computeren boote på den og iøvrigt fungere er du straks lidt nærmere på en forklaring . Prøv f.eks. INSERT http://www.inside-security.de/insert_en.html
31. januar 2007 - 21:31 #3
kan den ses i bios ?
Avatar billede bare-mig Nybegynder
01. februar 2007 - 19:53 #4
Jeg har lige tjekket i bios, og kan umiddelbart ikke se den
Avatar billede bare-mig Nybegynder
01. februar 2007 - 20:01 #5
Jeg har lige smidt en superboot-cd i maskinen, og det ser ud til, at den sagtens kan køre cden.
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 20:04 #6
boot fra cd, og detektering af disken har ikke rigtigt noget med hinanden at gøre ;)
Avatar billede bare-mig Nybegynder
01. februar 2007 - 20:44 #7
Pas på med dine spydige kommentarer :D

Er bare det paras bedte mig om, så vidt jeg forstod... :s
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 20:47 #8
det har intet med spydig bemærkning at gøre, det er faktum at boot fra cd, og detektering af diske intet har med hinanden at gøre ;) men du fortæller ikke om du kunne se disken efter du havde bootet op fra skiven ? (mit gæt er nej)
Avatar billede bare-mig Nybegynder
01. februar 2007 - 20:54 #9
Et fremragende gæt :)
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 20:57 #10
så er jeg endnu mere sikker på det skyldes et defekt bundkort. (rene-pertersen er min gamle profil)
Avatar billede bare-mig Nybegynder
01. februar 2007 - 21:11 #11
Hmmm.. træls... Det er jo ikke lige just det nemmeste at gøre eller?.. :S Bare for informationen skyld, jeg troede ikke det var muligt at computeren kunne fungere med defekt bundtkort, men er det fordi, at det bare er den del af bundkortet der styre harddisken der er i stykker?
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 21:14 #12
der skal et nyt bundkort til, og normalt da jeg arbejde som tekniker så havde et nyt bundkort været bestilt for lang tid siden ;) (og jo dele af bundkortet kan sagtens fortsætte med at virke, selv nogle dele ikke gør, det kommer an på hvilke dele det er der går i stykker, det kan jo være det "bare" er en løs forbindelse, pg det er derfor diskene ikke kan detekteres.
Avatar billede bare-mig Nybegynder
01. februar 2007 - 21:18 #13
Jeg takker for hjælpen, men bare lige for afpresningen skyld. Skal jeg til at kontakte producenten for at skaffe et motherboard eller kan jeg godt bare købe et andet tilfældigt (ca pris)?
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 21:22 #14
du kan ikke bruge et tilfældigt (det skal jo passe dertil) og bundkort i bærbare er IKKE standard varer.
Avatar billede bare-mig Nybegynder
01. februar 2007 - 21:25 #15
dvs at jeg skal have fat i prdoucenten, altså HP i dette tilfælde?
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 21:28 #16
korrekt, (men du bliver nok henvist til infocare, og en pris vil nok være ca 3500,- vil jeg gætte på, +/- et par hundrede)
Avatar billede bare-mig Nybegynder
01. februar 2007 - 21:34 #17
Suk :'( Så tror jeg bare jeg græder hele vejen til lossepladsen.. Men mange tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 21:38 #18
det vil være dumt at smide den ud, du kan ret sikkert godt sælge skærmen til en med en tilsvarende model
Avatar billede bare-mig Nybegynder
01. februar 2007 - 21:40 #19
Jeg må lige se, hvad jeg kan hive ud af velfungerende elementer af den..  Jeg kan vel med fordel tage alt ud og så genbruge (Drev, CPU, RAM, Harddisk mere?)? Hvad vil folk give for skærm evt?
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 21:44 #20
du vil nok få mest ud af det at sælge den som den er, uden harddisk, hvis du fortæller hvad specifikationer er på maskinen, kan jeg give et forsigtigt bud på en pris (men prisen kan både blive højere og lavere, afhængig af køber)
Avatar billede bare-mig Nybegynder
01. februar 2007 - 21:51 #21
http://www.ciao.de/HP_Pavilion_Dv5204ea__2341483 Det er den her jeg ligger inde med